Narty 2018/2019

letnie wycieczki

×

Kierunek

Niestety nic nie znaleźliśmy
×

Proszę wybrać typ transportu

Rodzaj transportu

×

Proszę wybrać termin

Wybrane terminy

Wybrane terminy

×

Proszę wprowadzić ilość osób

×

Liczba osób 1. pokój

1 osoba dorosła
2 osoby dorosłe
3 osoby dorosłe
4 osoby dorosłe
5 osób dorosłych
6 osób dorosłych
7 osób dorosłych
8 osób dorosłych
9 osób dorosłych
10 osób dorosłych
11 osób dorosłych
12 osób dorosłych
13 osób dorosłych
14 osób dorosłych
15 osób dorosłych
16 osób dorosłych
0 dzieci
1 dziecko
2 dzieci
3 dzieci
4 dzieci
5 dzieci

Wiek dzieci

0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
×

Liczba osób 1. pokoj

Wiek dzieci

Dodaj kolejny pokój

Obłożenie mieszkania wg grupy/rodziny:

Moja grupa Można użyć po zalogowaniu.

Liczba osób

×

Vyberte si typ stravy

Nad morze / W góry 2018

zimowe wycieczki

×

Kierunek

Niestety nic nie znaleźliśmy
×

Proszę wybrać typ transportu

Rodzaj transportu

×

Proszę wybrać termin

Wybrane terminy

Wybrane terminy

×

Proszę wprowadzić ilość osób

×

Liczba osób 1. pokój

1 osoba dorosła
2 osoby dorosłe
3 osoby dorosłe
4 osoby dorosłe
5 osób dorosłych
6 osób dorosłych
7 osób dorosłych
8 osób dorosłych
9 osób dorosłych
10 osób dorosłych
11 osób dorosłych
12 osób dorosłych
13 osób dorosłych
14 osób dorosłych
15 osób dorosłych
16 osób dorosłych
0 dzieci
1 dziecko
2 dzieci
3 dzieci
4 dzieci
5 dzieci

Wiek dzieci

0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
0-2
2 lata
3 lata
4 lata
5 lat
6 lat
7 lat
8 lat
9 lat
10 lat
11 lat
12 lat
13 lat
14 lat
15 lat
16 lat
17 lat
18 lat
19 lat
×

Liczba osób 1. pokoj

Wiek dzieci

Dodaj kolejny pokój

Obłożenie mieszkania wg grupy/rodziny:

Moja grupa Można użyć po zalogowaniu.

Liczba osób

×

Vyberte si typ stravy

Ważne informacje Zima 2018/19

Ważne informacje



Drodzy miłośnicy narciarstwa i snowboardingu w Alpach,
bardzo jest nam miło, że są Państwo zainteresowani wyborem jednej z naszych zimowych ofert. Życzymy powodzenia przy wyborze najodpowiedniejszej oferty i trzymamy kciuki, by pogoda również stanęła na wysokości zadania…
Z wyrazami szacunku,
Państwa Biuro Podróży

Wybór oferty

Poszczególne ośrodki narciarskie i obiekty są bardzo zróżnicowane, dlatego nie każdy ośrodek czy obiekt spełnia oczekiwania i wymagania każdego klienta. Zanim zdecydują się Państwo na „ten jedyny“ wymarzony wyjazd, prosimy o rozważenie, czego oczekują Państwo od swojego zimowego urlopu. Warto ocenić, czy zależy Państwu na cenie, jakości i / lub kompleksowości oferty narciarskiej / snowboardowej, na położeniu ośrodka, jakości i / lub wyposażeniu hotelu czy apartamentów, na odległości od Polski, prestiżu regionu, kameralności czy może odwrotnie „żywotności“ ośrodka lub dostępności oferty poza narciarskiej itd. W celu maksymalnego ułatwienia wyboru, staraliśmy się opisać poszczególne ośrodki pod kątem zakwaterowania oraz warunków narciarskich jak najdokładniej i najwierniej oraz zachować przejrzystość wszystkich opisów.

Terminy pobytów i czas rozpoczęcia / zakończenia zakwaterowania

Przy wyjazdach, gdzie cena w tabeli dotyczy zakwaterowania na 7 nocy, dniem rozpoczynającym i kończącym pobyt jest zazwyczaj sobota. Wyjątkiem są niektóre obiekty, przy których dniem  rozpoczynającym i kończącym pobyt jest niedziela i również część pobytów sylwestrowych. Przy pobytach krótszych niż 7 nocy, dzień rozpoczynający i kończący pobyt w niektórych przypadkach jest stały (np. przy  trzydniowych, czterodniowych, pięciodniowych pobytach  od czwartku do niedzieli, od niedzieli do czwartku lub piątku). W niektórych przypadkach jest długość pobytu dowolna (istnieje obowiązek minimalnej ilości nocy). Dokładne terminy pobytu są sprecyzowane przy każdym obiekcie noclegowym w akapicie „długość pobytu“. Przy pobycie z własnym dojazdem zakwaterować się można w pierwszy dzień pobytu w popołudniowych lub wieczornych godzinach, zazwyczaj po 14:00 do 18:00, najpóźniej do godziny 19:00 - 23:00 według regulaminu obiektu. W przypadku przyjazdu po godzinie 23:00 nie możemy zagwarantować zameldowania (we wyjątkowych przypadkach może zostać po godz. 19:00 pobierana opłata za późny przyjazd.) Przy pobytach z dojazdem autokarem zakwaterowanie odbywa się zgodnie z możliwościami organizacyjnymi biura i konkretnego obiektu, nie później jednak niż jak w przypadku dojazdu własnym samochodem. Wymeldować należy się w ostatni dzień pobytu w porannych godzinach, zazwyczaj do godziny 9:00 - 10:00, ale nie przed godziną 7:00 - 9:00. Przy pobytach z dojazdem własnym można oczywiście umówić się indywidualnie na wcześniejszy odjazd, trzeba jednak dostosować się do czasowych możliwości biura / recepcji / właściciela konkretnego obiektu (w wyjątkowych przypadkach za wcześniejszy odjazd może być pobierana opłatą). Dokładne informacje otrzymacie Państwo w instrukcjach dotyczących dojazdu, na życzenie chętnie dostarczymy je wcześniej.

Zakwaterowanie

Na oznaczenie kategorii obiektu z bazy noclegowej na naszych stronach wybraliśmy trzy symbole. Symbolem odhvězdička do hvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdička i hvězdičkahvězdičkaS do hvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkaS ą oznaczone obiekty, dla których takie oznaczenie jest oficjalne, czyli otrzymały od odpowiedniej instytucji, zgodnie z obowiązującymi kryteriami ocenę jakości, którą symbolizuje odpowiednia liczba gwiazdek (pod warunkiem, że ich większa liczba w rzeczywistości dopowiada wyższej jakości). Szereg obiektów nie posiada jednak takiego oznaczenia lub stanowią one część bazy noclegowej, w przypadku której nie stosuje się oznaczenia gwiazdkami. Właśnie w ich przypadku użyliśmy naszego systemu oceny – ocenę hvězdička do hvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdička - w której staraliśmy się stosować do takiego samego systemu przydziału oznaczeń jakości, jaki stosują oficjalne instytucje w danym regionie.

Mimo, że staraliśmy się opisać jak najdokładniej wszystkie typy i wyposażenie poszczególnych zakwaterowań, w wyjątkowych przypadkach,  mogą  wystąpić   drobne  różnice  (nietypowe  apartamenty  lub pod  względem  ustawienia   i  charakteru poszczególnych  łóżek  pokoje,  oddzielenie  niektórych  pomieszczeń  np.  meblościanką,  brak sejfu  w jednym  z  pokojów w całym hotelu, apartament dostosowany dla niepełnosprawnych, który nie ma zasłonki pod prysznicem, biuro podróży nie może wpłynąć na przydzielenie różnych typologii. Jednocześnie chcemy zwrócić uwagę, że podane dane o powierzchni poszczególnych obiektów mają charakter tylko informacyjny i mogą się w rzeczywistości różnić, w wyjątkowym przypadkach o ponad 10 %. Osobnym rozdziałem są opisy prywatnych apartamentów i większości obiektów / rezydencji sprzedawanych pod  jedną  „ogólną“   nazwą. Opis apartamentu  powinien  być  brany  jako  orientacyjny,  z tego  względu,  że często chodzi o kilkaset mieszkań należących do różnych właścicieli, opis przedstawiający wszystkie możliwe kombinacje łóżek, położenia, powierzchni, wyposażenia itd., jest nie możliwy. Przy opisie obiektów, przede wszystkim  w ramach francuskich ośrodków narciarskich, często używamy terminu  „kabina”.  Chodzi tu o małą sypialnie, która  zazwyczaj jest bez okna, często jest drewniana i nie zawsze oddzielona drzwiami, ale na przykład tylko zasłoną, lub przesuwaną ścianką, albo w ogóle nie musi być oddzielona.

Zakwaterowanie infanta (dziecko do nieukończonych 2 lat) bez względu na to, czy korzysta z łóżeczka dziecięcego, nie jest w większości przypadków możliwe przy  pełnym obłożeniu pokoju/apartamentu. Więcej informacji odnośnie zakwaterowania „infanta“  można znaleźć w cenniku w ustępie „dzieci do 2 lat ponad maksymalne obłożenie pokoju/apartamentu"  przy każdym obiekcie. Usługa ta powinna zostać zgłoszona w BP.

Podstawowy opis pokojów:
pokój 1 - pokój z 1 pojedynczym łóżkiem, łazienka zazwyczaj z prysznicem
pokój 2 - pokój z łóżkiem małżeńskim i 2 pojedynczymi łóżkami, łazienka zazwyczaj z prysznicem
pokój 3 - pokój z łóżkiem małżeńskim i 1 pojedynczym łóżkiem lub z 3 pojedynczymi łóżkami, łazienka zazwyczaj z prysznicem
pokój 4 - pokój z 2 łóżkami małżeńskimi lub z łóżkiem małżeńskim i 2 pojedynczymi łóżkami lub z 4 pojedynczymi łóżkami, łazienka zazwyczaj z prysznicem
Większość odstępstw  od wyżej przedstawionego podstawowego  opisu pokojów i ewentualnie inne specyfikacje lub inne typy pokoju znajdą Państwo przy każdym opisie zakwaterowania (np. określenie charakteru 3. i 4. łóżka, obecność balkonu, wszystkie łazienki z wanną, brak łóżka małżeńskiego w ramach dwuosobowego pokoju, oferta pokojów o podwyższonych standardzie itd.).

Dojazd własny

Klienci, którzy zdecydują się na dojazd własnym samochodem, mogą liczyć na to, że otrzymają od nas wszystkie potrzebne informacje  wraz z  polecaną  trasą,  ewentualnymi  ograniczeniami,  obowiązkowymi  opłatami  drogowymi,  cenami  paliw za granicą i planem lub opisem miejsca docelowego. Informacje dotyczące dojazdu staramy się bieżąco aktualizować, reagując na wszelkie zmiany (opłaty, zmiany w organizacji ruchu czy znaków drogowych), nie możemy jednak gwarantować i zwracać ewentualnych dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zmian. Aby informacje były bardziej przejrzyste, umieściliśmy dane o odległościach i podstawowych trasach z Polski na wstępie każdego opisu ośrodka narciarskiego. Szczegółowe informacje można znaleźć w opisach na pierwszej stronie głównych regionów. Uprzedzamy, że wspomniane wyżej polecane trasy dojazdu są efektem  naszego długoletniego  doświadczenia  i często nie  pokrywają  się z trasami  wskazywanymi  przez nawigacje GPS. Powodem  jest to, że niektóre  urządzenia  GPS nie biorą pod uwagę sezonowych zmian, takich jak zamknięcie górskich przełęczy oraz nie potrafią obiektywnie ocenić jakość i trudności niektórych tras.

Transport autokarowy

Dojazd autokarowy w sezonie zimowym 2018/2019 zapewniamy dużymi autokarami, ich średni wiek nie przekracza 3 lat. Wszystkie autokary są wyposażone w pasy bezpieczeństwa i systemy ABS i ESP. W trosce o Państwa wygodę w autokarach są dostępne koce, połączenie internetowe Wi-Fi, (usługa dostępna w zależności od zasięgu sieci operatora), rozkładane fotele, ciepłe i zimne napoje, bezpłatne czasopisma o narciarstwie. Cała podróż odbywa się w towarzystwie pilota technicznego. Mili i uczynni kierowcy zawsze służą Państwu pomocą. Dojazd autokarem jest zapewniony tylko z miast w Republice Czeskiej

Chcielibyśmy zaznaczyć, że ze względu na możliwość dosiadania się klientów po drodze, czas jazdy może się nieco wydłużyć. Istnieje również możliwość konieczności przesiadki do innego autokaru, mikrobusu czy samochodów osobowych. Rezerwujemy sobie prawo do użycia połączenia kolejowego jeśli liczba pasażerów na danej trasie będzie niewystarczająca, wtedy również istnieje możliwość przesiadek podczas trasy. Chodzi szczególnie o przesiadki w Pradze, Brnie i Pilznie oraz przesiadki przy transporcie klientów do poszczególnych ośrodków narciarskich i obiektów. Gwarantujemy, że we Francji każdy autokar transportuje ludzi maksymalnie do 2 ośrodków (tylko w wyjątkowych przypadkach do 3). Zmniejsza to czas rozwożenia turystów do kilku ośrodków. W miejscach przesiadkowych istnieje możliwość oczekiwania na inny autokar, jeśli ten ma opóźnienie. W wyjątkowych przypadkach są to opóźnienia nieprzekraczające 45 min.

Ze względu na ograniczoną ładowność autobusu oraz z chęci zapewnienia komfortu jazdy i przede wszystkim na konkretne przepisy określające maksymalny ciężar autobusu wprowadziliśmy ograniczenia w wadze bagażu. Każdy uczestnik wyjazdu ma prawo do wzięcia jednej sztuki bagażu o masie do 25 kg (ewentualnie bagażu do 20 kg oraz pokrowca na buty narciarskie), jednej sztuki bagażu podręcznego o wadze do 5 kg oraz jednej pary nart lub jednej deski snowboardowej. Inne bagaże można przewozić po wcześniejszym ustaleniu oraz za dopłatą wg cennika (torba średnich rozmiarów do 10 kg, kolejne narty lub deski snowboardowej – 100 PLN. W przypadku przekroczenia ustanowionego limitu przez podróżującego kierowca autobusu lub przedstawiciel biura podróży ma prawo odmówić spakowania którejś z jego sztuk bagażu. Przewóz zwierząt jest niemożliwy. Każdy podróżujący ma obowiązek z pomocą kierowcy umieścić swój bagaż w luce bagażowej autokaru a w przypadku przesiadki na trasie przełożyć go oraz odebrać bagaż po dojechaniu na miejsce. Biuro podróży ani przewoźnik nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualną zamianę bagażu, oraz z wyjątkiem samej podróży, również za jego stratę. Proszę wziąć też pod uwagę, że WC w autokarach (w tych które je mają) są zazwyczaj nieczynne w okresie zimowym. Powodem jest zakaz ich opróżniania w większości górskich ośrodków. Przygotowanie planu zajmowania miejsc w autokarze zależy wyłącznie do biura podróży, które oczywiście bierze pod uwagę Państwa życzenia, ale nie może zagwarantować Rezerwacji konkretnych miejsc. Ze względów bezpieczeństwa podróżujący są zobowiązani do stosowania się do instrukcji i zaleceń kierowców lub pilota/kierownika wyjazdu. We wszystkich autokarach obowiązuje zakaz palenia, zastrzegamy sobie również prawo do wyproszenia z autokaru i wyjazdu osób będących pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających oraz osób zachowujących się agresywnie (również słownie) w stosunku do innych podróżujących, kierowców lub pilotów, bez prawa do zwrotu jakichkolwiek kosztów. Każdy podróżny jest również zobowiązany do przestrzegania przepisów celnych i transportowych kraju docelowego i wszystkich krajów tranzytowych. Pragniemy również zwrócić uwagę, że biuro podróży nie gwarantuje pilnowania bagażu przed zameldowaniem się w obiekcie w dzień przyjazdu oraz po wymeldowaniu w dzień odjazdu oraz że trasa autokaru nie musi pokrywać się z polecanymi trasami widniejącymi we wstępie do opisu każdego ośrodka, w którego przypadku zapewniamy dojazd autokarem. Podczas podróży, po każdych około 3-4 godzinach ze względów bezpieczeństwa odbywają się przerwy. Informacje o trasie i podróży leżą w gestii przewoźnika i mogą w czasie trwania sezonu zimowego ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji na drogach i przejezdności.

Zapewniamy transport autokarowych zorganizowanych grup do 20 osób z każdego miejsca w Czechach. Transport zorganizowanych grup wynajmujących cały autokar można dostosować do życzeń zamawiającego uzgadniając czas odjazdu, trasę i program. W przypadku Państwa zainteresowania innymi miejscami wsiadania niż te podane poniżej, prosimy o zasięgnięcie informacji w naszym biurze. Jeśli zmiana trasy będzie możliwa, chętnie wyjdziemy naprzeciw Państwa życzeniom. Jeśli transport z wybranego przez Państwa miejsca będzie możliwy tylko w przypadku zwiększenia kosztów, zaproponujemy stosowną dopłatę. Ceny transportu autokarem widnieją zawsze na początku cennika każdego ośrodka narciarskiego. Dopłatę do transportu autokarowego do włoskiego ośrodka Sestiere i do Francji z różnych miejsc w Czechach podajemy w akapicie „miejsce odjazdu w ČR“.

Klienci mają prawo do roszczeń swoich praw wynikających z obowiązkowych zasad dotyczących usług autobusowych zgodnie z z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr. 181/2011, i to bezpośrednio u przewoźnika, w szczególności w odniesieniu do zakazu dyskryminacji wobec pasażerów, prawa pasażera w przypadku wypadku, które miały miejsce w związku z ruchem autobusowym i wynikiem tego jest śmierć lub zranienie pasażerów lub utratę lub uszkodzenie bagażu.

Obiekty noclegowe z możliwością dojazdu autokarem

Nie do każdego obiektu można dojechać autokarem, nie do każdego jest opłacalny ze względu na tasę i czas podróży. Na stronach opisujących Włochy i Francję znajdą Państwo bazę noclegową oznaczoną piktogramem autokaru: przekreślonego lub nieprzekreślonego (w przypadku Słowenii dojazd autokarem nie jest możliwy dlatego są tam ukazane piktogramy przekreślonego autokaru). Wierzymy, że piktogramy okażą się czytelne – w przypadku obiektów oznaczonych piktogramem autokaru dojazd autokarem jest możliwy, a w przypadku obiektów oznaczonych piktogramem przekreślonym dojazd autokarem nie jest możliwy. Naszym celem jest jak najbliższy dojazd do danego obiektu, jednakże siłą rzeczy jesteśmy ograniczeni możliwościami transportowymi danego autokaru. Piktogramy znajdują się również na stronach z cennikiem. W związki z powyższym chcemy jeszcze zwrócić Państwa uwagę na znaczenie akapitów „szczegółowe informacje dotyczące dojazdu do Włoch, ew. do Francji“ zob. poniżej, w których należy sprawdzić każdy termin widniejący w cenniku każdego konkretnego obiektu noclegowego i porównać z podanym tutaj dniem odjazdu. Jest to konieczne ze względu na to, że terminy pobytów są zazwyczaj ustanowione dla całego sezonu z góry a terminy transportu autokarowego tylko dla wybranych terminów (np. przy pobytach świątecznych i sylwestrowych nie ma możliwości transportu autokarowego). Drugim powodem są nietypowe terminy pobytu w niektórych obiektach w przeciwieństwie do większości obiektów. I wreszcie trzecią przesłanką jest fakt, że w niektórych obiektach oprócz standardowych tygodniowych pobytów z dojazdem autokarem planowane są również pobyty inne, krótsze, które nie zakładają możliwości dojazdu zorganizowanego. Przykładem są ośrodki Val di Fiemme i Monte Bondone, do których transport oferujemy tylko w przypadku pobytów tygodniowych (od soboty do soboty) a pobyty 3-4 dniowe są możliwe tylko z dojazdem własnym.

Udaną nowością sezonu zimowego 2016 / 2017 były wyjazdy autokarowe ze skróconym pobytem. Również w tym roku zapewniamy swoim klientom skrócone pobyty z dojazdem autokarem do poszczególnych ośrodków narciarskich.

Szczegółowe informacje dotyczące dojazdu autokarowego do Włoch za wyjątkiem regionu Sestriere / pobyty tygodniowe

miejsce odjazdu w ČR:

alfabetycznie - Beroun (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D5), Brno, Hradec Králové, Jablonec nad Nisou, Jihlava (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D1), Liberec, Mladá Boleslav, Most, Nový Jičín (stacja benzynowa LXM Group na autostradzie), Olomouc, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Poděbrady (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D11), Praha, Prostějov, Rokycany, Teplice, Uherské Hradiště, Ústí nad Labem, Vyškov, Zlín

ważne informacje:

w przypadku mniejszej liczby niż 5 osób z niektórych wyżej wypisany miast i w wyjątkowych przypadkach organizacyjnych biuro podróży zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca odjazdu ze zniżką względem ceny za przejazd autokarem wg następującego klucza: alternatywne miejsce w odległości od zamówionego do / wzajemnej zniżki na osobę 50 km / 15 PLN, resp. 100 km / 30 PLN, resp. 150 km / 45 PLN

dni odjazdów autokaru z terenu Czech:

07.12., 14.12, 05.01. (6 nocy), 11.01., 18.01., 25.1., 01.02., 08.02., 15.02., 22.02., 01.03., 08.03., 15.03., 22.03., 29.03.

harmonogram czasowy dojazdu autokarowego:

odjazd z Czech w piątek, ew. w sobotę (tylko w terminach pobytu od 06.01) wg miejsca odjazdu w godzinach wieczornych (np. Praga o godz. 22:00). przyjazd do miejsca docelowego w sobotę, ew. w niedzielę zazwyczaj między godziną 8:00 a 13:00, odjazd z miejsca pobytu następuje w sobotę zazwyczaj między godziną 15:00 a 20:00, powrót do Czech w niedzielę w porannych lub do południowych godzin (Praga zazwyczaj ok. 6:00)

Trasy zjazdowe i infrastruktura przewozowa

Stopień trudności trasy narciarskiej (na mapach i w samych ośrodkach) jest oznaczony odpowiednimi  kolorami. Czarne trasy są przeznaczone dla doświadczonych  narciarzy. We Francji są rzadko przygotowywane, nieregularnie lub wcale. Czerwone trasy są przeznaczone dla średniozaawansowanych narciarzy, natomiast dla narciarzy mniej doświadczonych i początkujących są poświęcone trasy niebieskie, ewentualnie zielone. W niektórych przypadkach kolor oznaczenia nie odnosi się do całej trasy, ale do najtrudniejszego fragmentu. Przygotowywanie stoków ze względu na bezpieczeństwo narciarzy odbywa się w większości przypadków po wyłączeniu wyciągów.  Ma to miejsce  o różnych porach w zależności od ośrodka, terminu czy konkretnej lokalizacji. Biorąc pod uwagę te czynniki wyciągi są zazwyczaj czynne od 8:00 - 9:30 do 15:30 -17:30. Działanie wyciągów może być ograniczone ze względu na warunki pogodowe, niebezpieczeństwo lawinowe lub z powodów technicznych. Za przerwy w działaniu związane z powyższymi czynnikami administrator  (również i BP) nie ponosi odpowiedzialności  i tylko w wyjątkowych  wypadkach zwraca poniesione koszty. Na samym początku i końcu sezonu zimowego ośrodek nie może zagwarantować w pełni przygotowane trasy narciarskie i dlatego cena skipassu  jest o wiele  niższa. W ramach  każdego ośrodka narciarskiego należy zachować zasady ruchu na oznaczonych trasach zjazdowych, szczególnie przestrzegać przepisów odnoszących się do zamknięcia niektórych tras, czy to ze względu na małą ilość śniegu czy na zagrożenie lawinowe lub organizacje zawodów. Należy również  przestrzegać innych zasad panujących  w ośrodkach. Zazwyczaj są one podane w głównych językach na mapach narciarskich czy na tablicach informacyjnych przy głównych wejściach na teren narciarski i większości zawierają prawa lub ograniczenia, których  naruszenie będzie karane nałożeniem mandatu. Wiele ośrodków ma w swojej  ofercie wolne tereny. Przypominamy, że trasy poza wyznaczonymi ścieżkami nie podlegają podstawowemu ubezpieczeniu turystycznemu,  dlatego zalecamy w razie chęci spróbowania jazdy poza wyznaczonymi stokami zasięgnąć informacji w którejś firm ubezpieczeniowych  (lub dokładnie  przeczytać naszą ofertę ubezpieczenia na stronie 9). Chcemy jeszcze zwrócić uwagę na pewną dysproporcje między informacjami  na temat tras i wyciągów podanymi na następujących stronach internetowych a prezentowanymi przez poszczególne ośrodki narciarskie. Często podane przez nas wartości różnią się od oficjalnych, w większości niższych. Wszystkie ośrodki (odp. ośrodki, w których mieliśmy taką możliwość) próbowaliśmy zmierzyć i zliczyć „tym samym metrem“ i uzyskać jak najbardziej zbliżone informacje. Prawda jest taka, że we wszystkich alpejskich ośrodkach informacje są relatywne i należy je rozumieć orientacyjne (niektóre ośrodki do swoich sum zaliczają nieprzygotowane trasy oprócz tych oficjalnych, trawersy itd., o czym informujemy w sekcjach „Ważne informacje“ na stronach z wprowadzeniem  do ośrodka). Na koniec tego rozdziału, jeszcze jedna najważniejsza  uwaga. We Włoszech oraz Słowenii obowiązuje prawo,  które  nakazuje wszystkim  dzieciom  do nieukończonych 14 lat  do jeżdżenia w kaskach narciarskich z homologacją. W Francji kaski narciarskie dla dzieci są tylko zalecane.

Cena zawiera

Akapit  o  tej nazwie  lub podobnej  (np. cena  za osobę  zawiera)  można  znaleźć  w cenniku  przy  każdym  obiekcie.  Przy zakwaterowaniu w apartamentach są wypisane wszystkie usługi zawarte w cenie. Przy zakwaterowaniu  w hotelu (oraz przy obiektach z nazwą Garni, Meublé, Pensjonat itd., czyli przy obiektach oferujących wyżywienie w cenie podstawowej, nawet tylko w formie śniadań) kilka usług nie jest wymienionych. Chodzi o usługi, które są zawarte w cenie wszystkich hoteli lub innych obiektach o charakterze hotelu, czyli sprzątanie codzienne i końcowe, pościel i ręczniki oraz zużycie wody i energii elektrycznej.

Sprzątanie końcowe

Przy większości  apartamentów  sprzątanie końcowe  jest zawarte w cenie wyjazdu, w niektórych  przypadkach może być za obowiązkową  lub opcjonalną dopłatą (w PLN przy płatności w Polsce, ewentualnie  w walucie obowiązującej w danym kraju z płatnością na miejscu) w innym przypadku klienci są zobowiązani do samodzielnego posprzątania apartamentu. Informacje  na temat  opłat za sprzątanie końcowe  są zawsze w cenniku, jeśli ich nie ma, apartamenty należy posprzątać samodzielnie. Nawet jeśli sprzątanie końcowe jest zawarte w cenie lub jest za dopłatą, klienci mają obowiązek sprzątania bieżącego, czyli zamiecenia podłogi, wyniesienia śmieci itd., oraz przede wszystkim sprzątnięcia aneksu kuchennego, wraz z odmrożeniem lodówki, czy umyciem naczyń. Przy niektórych obiektach można dopłacić za sprzątniecie kuchni. Chcielibyśmy również zwrócić uwagę na fakt, że informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej oddają stan obowiązujący w momencie przygotowania i możliwe są w stosunku do nich pewne zmiany opłat na miejscu pobytu, nawet na nadchodzący zimowy sezon.

Kaucja za apartament

Już w tym miejscu  pragniemy  poinformować,  że w przypadku zakwaterowania w większości apartamentów na miejscu pobierana jest zwrotna kaucja, przede wszystkim jako zabezpieczenie w przypadku zniszczenia wyposażenia lub ze względu na sprzątanie końcowe (zob. akapit poprzedni). Wysokość kaucji jest różna w zależności od zwyczaju kraju czy destynacji lub konkretnego obiektu. We Włoszech kaucja zazwyczaj wynosi między 50 a 200 €, we Francji od 300 do 500 €, na Słowenii zazwyczaj nie jest pobierana. Wciąż przybywa obiektów, w których kaucja pobierana jest kartą lub tylko za jej pośrednictwem (w formie preautoryzacji karty płatniczej, blokada środków może trwać nawet 31 dni, BP na to nie ma wpływu). Przy oddaniu pokoju  / apartamentu  w stanie  nieuszkodzonym  lub posprzątanym (wg  specyficznych  warunków  konkretnego  obiektu), zostanie kaucja zwrócona lub przeautoryzacja zostanie anulowana. Dokładne informacje znajdą Państwo w cenniku.

Skipassy

Przy większości wyjazdów skipassy są już zawarte w cenie podstawowej. Podczas zamawiania wyjazdu należy poinformować, jaki typ skipassu Państwo preferujecie (zob. zniżki i dopłaty w ramach skipassów w cenniku, ew. zob. cenniki skipassów opcjonalnych) oraz czy życzą sobie Państwo rozszerzenie karnetu na dzień odjazdu (przy niektórych  ofertach na 3 do 6 dni pobytu - jazda na nartach w dzień odjazdu jest już zawarta w cenie podstawowej). Zachęcamy do rozszerzenia karnetu, jeśli korzystają Państwo z transportu autokarowego BP, z tego powodu, że należy wymeldować się w porannych godzinach a odjazd autokaru z ośrodka odbywa się w porze popołudniowej lub wieczornej (zwłaszcza we Włoszech). Na podstawie doświadczeń z minionych  lat zwracamy również uwagę na brak możliwości  zmiany skipassu (jego długości lub terenu, w którym jest ważny) na miejscu pobytu w niektórych  ośrodkach, ewentualnie na bardzo skomplikowane  procedury przy zmianach tego typu. We wszystkich ośrodkach narciarskich przy korzystaniu z jakiegokolwiek  skipassu w obniżonej cenie (np. typ „junior“) lub bezpłatnego (też te z bardzo korzystną zniżką dla osób nie jeżdżących na nartach) dla małych / mniejszych dzieci (np. typ
„bimbo“)  należy przedłożyć ważny dokument potwierdzający datę urodzenia. Pragniemy również zwrócić uwagę na fakt, że w niektórych ośrodkach narciarskich, gdzie dzieci mają zniżkę ze względu na kategorie wiekową zgodną ze zniżką dla osób nie jeżdżących na nartach (lub podział między zniżką dla nie narciarzy i zniżką dla dzieci jest mniejszy niż 30 % wysokości zniżki dla nie narciarza) każda ta zniżka (odp. korzystanie z każdego skipassu bezpłatnie lub skipassu tańszego) uwarunkowana jest obecnością  jednego  z  jeżdżących  rodziców  lub, w zależności  od  ośrodka,  innego  dorosłego  opiekuna  lub osoby dorosłej  korzystającej  ze skipassu  z tą samą ważnością skipassu pod względem długości i terenu ważności. W przypadku zakwaterowania, zwłaszcza w hotelach, które oferują dla 1 lub 2 dzieci odpowiedniej kategorii wiekowej pobyt, podstawowe wyżywienie i skipass bezpłatnie (w tym wypadku w cenniku w polu zniżki jest „gratis“), nie można odliczyć zniżki z tabelki skipassów, podanej we wstępie  danego cennika danego ośrodka, zarówno ważny jest warunek  podany powyżej, tj. przy korzystaniu ze skipassu dla dzieci musi być w towarzystwie minimalnie jednej osoby dorosłej z tym samym skipassem pod względem długości i obszaru obowiązywania. Jeśli ten warunek nie może zostać spełniony, można dokupić skipass dla dzieci w cenie najbliższej kategorii wiekowej. Zakupiony skipass jest nieprzenośny, co oznacza, że nie można go pożyczać i zamieniać między  sobą. Większość  ośrodków  narciarskich  to restrykcyjnie  kontroluje,  i w przypadku  naruszeń  skipass  zostanie zablokowany oraz zostanie nałożona stosowna kara. Tegoroczna nowość w naszej ofercie (dotyczy niektórych ośrodków) jest skipass dla jednego z rodziców z 1 dzieckiem do nieukończonych 3 lat. Z tego typu skipassu może korzystać dwóch rodziców, co pozwala zawsze jeździć jednemu rodzicowi i drugi może zająć się dzieckiem, które nie jeździ na nartach. W wielu ośrodkach cena skipassu zawiera też inne usługi. Chodzi szczególnie o skibusy, które zapewniają dojazdy i przejazdy oraz połączenia między ośrodkami. Na miejscu należy upewnić się, czy korzystanie z „między miastowych skibusów“  odbywa się na podstawie odpowiedniego skipassu. W wielu przypadkach skipass daje możliwość np. wstępu na basen, lodowisko czy na oświetlony nocą stok. Nie oznacza to, że z tych usług można korzystać przez cały pobyt, bez ograniczeń. Najczęściej dotyczy to niektórych dni lub określonych  godzin, w pozostałych terminach  należy wnieść  obowiązującą opłatę, mimo  posiadanego karnetu. O zasadach  panujących  w konkretnym ośrodku poinformujemy Państwa w biurze. Ze względu na wprowadzanie  karnetów w formie kart magnetycznych (tzw. keycard), w większości trzeba liczyć się ze wnoszeniem kaucji za ten rodzaj skipassu. Wysokość kaucji zależy od ośrodka, wynosi między 2 a 8 €. Dokładne informacje otrzymacie Państwo w instrukcjach przed wyjazdem. Na zakończenie tej części, zwracamy uwagę, że zamknięcie części obszaru narciarskiego, z jakichkolwiek przyczyn, nie zobowiązuje biura podróży do zwrotu jakichkolwiek kosztów posiadaczom skipassu. Wyjątkiem są obiekty noclegowe, przy których oferujemy „gwarancję śniegu“, szczegóły dostępne tutaj. Jeśli właściciel nie w pełni działającego ośrodka zdecyduje się na zwrot kosztów, otrzyma je klient za pośrednictwem biura podróży. Analogicznie, i prawie wyłącznie we francuskich ośrodkach, oferuje się możliwość „bezpłatnego“  narciarstwa w innym ośrodku. Jest to rozumiane jako bonus i zależne od aktualnych warunków śniegowych w danych ośrodkach, możliwości dojazdu itd.

Rezydenci

W niektórych  ośrodkach będzie do Państwa dyspozycji czesko lub słowackojęzyczny  reprezentant naszego biura podróży - rezydent. Informacje o tym, czy w obiekcie, który Państwo wybrali, można liczyć na jego obecność, znajduje się w akapicie „cena  za osobę zawiera“  w cenniku  każdego obiektu. Jeśli znajduje się tam jeden z następujących  komentarzy „usługi rezydenta BP“, „opieka  rezydenta BP“ lub „rezydent  BP“, można liczyć na jego pomoc i to co najmniej w okresie zob. akapit „terminy  gwarantowanych usług rezydenta“ dalej. Jeśli nie znajdą Państwo ani jednej podobnej informacji oznacza to, że  w przypadku  danego obiektu  nie  zapewniamy  opieki  rezydenta. Zadaniem  rezydenta  jest pomoc  w organizacji transportu  autokarowego  (przede wszystkim  podczas  podróży  powrotnej)  oraz  przy  niektórych  obiektach  noclegowych pomaga Państwu w meldowaniu się i pobieraniu skipassów. Najważniejszą częścią jego obowiązków jest jednak pomoc podczas nieoczekiwanych problemów, jak choroby lub urazy oraz informowanie Państwa o szczegółowej, aktualnej ofercie narciarskiej danego ośrodka. W niektórych obiektach rezydent jest do Państwa dyspozycji codziennie lub kilka razy w tygodniu w ustalonych godzinach urzędowania, bądź pod numerem telefonu. W niektórych obiektach nie mogą Państwo skorzystać z jego usług, dlatego przed wyjazdem wyposażymy Państwa w numery telefonów do naszych pracowników na terenie Czech.

terminy gwarantowanych usług rezydenta - Włochy / wg ośrodka

informacje wkrótce

terminy gwarantowanych usług rezydenta - Francja / wg ośrodka

Alpe d’Huez**, Les 2 Alpes i Orcières 1850

05.01. do 09.02.* i 09.03. do 30.03.* 

Les Menuires, Val Thorens

08.12. do 22.12.*, 05.01. do 02.02., 02.02. do 09.02.*, 09.03. do 30.03. , 30.03. do 06.04.*

Puy St. Vincent

15.12. do 22.12.*, 05.01. do 02.02., 02.02. do 09.02.*, 09.03. do 30.03., 30.03. do 06.04.* 

Vars

15.12. do 22.12.*, 05.01. do 09.02.*, 09.03. do 06.04.* 

* rezydent jest do dyspozycji przy minimalnej liczbie 20 osób w danym terminie 

** tylko przy wybranych obiektach​

Terminy ferii zimowych 2019

14.01. - 27.01. kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie
21.01. - 03.02. podlaskie, warmińsko-mazurskie
28.01. - 10.02. dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie
11.02. - 24.02. lubelskie, łódzkie, podkarpackie, pomorskie, śląskie

Ważne informacje

Wszystkie informacje podane na stronie BP zgodne są ze stanem faktycznym  lub przewidywanym  w chwili tworzenia strony. Z tego powodu chcielibyśmy  zwrócić uwagę, że mogą wystąpić pewne różnice oraz zastrzegamy sobie prawo do możliwości dodatkowych zmian - np. przesunięcie przystanków skibusu, zmiany tras linii skibusu, niedokończony snowpark,  zamknięcie  któregoś  z  wyciągów,  drobne  zmiany  w wyżywieniu,  zmiany  ułożenia  lub charakteru  łóżek, wprowadzenia lub zmiany wysokości opłat klimatycznych, wprowadzenie lub zmiana ceny za połączenie internetowe Wi-Fi, sprzątanie końcowe, karty klubowe itd. Podane odległości i lokalizacje poszczególnych usług i zakwaterowań w ramach konkretnego  ośrodka  są tylko  orientacyjne,  odp.  przybliżone. Niektóre  usługi,  ew. wyposażenie  wypisane  w akapicie „wyposażenie i usługi“  itd. przy każdym zakwaterowaniu, mimo że nie są oznaczone *, są dodatkowo płatne. Na przykład konsumpcja  w barze  lub restauracji,  rozmowy  telefoniczne,  dopłaty  za serwis  i wypożyczenie  sprzętu  narciarskiego, opłata za produkty przy usłudze „dostawa“  itd. Jednocześnie należy pamiętać, że przy niektórych  obiektach hotelowych, szczególnie we Włoszech, gdzie oferowany jest pobyt dla małych dzieci (granica wieku jest zawsze określona dla danego zakwaterowania)  bezpłatnie  lub za ustaloną  kwotę,  znacznie  niższą  niż  cena  podstawowa  (zob. akapit  „zniżki“ i / lub „dopłaty“),  pobyt jest oferowany bez prawa do łóżka (liczba osób w pokoju jest liczona bez dziecka) i ewentualne wyżywienie jest płatne na miejscu - o szczegóły prosimy pytać w naszym biurze. Przy niektórych obiektach hotelowych oprócz zniżek na 3. i / lub 4. łóżko oferowane  są zniżki na 2. łóżko i odnoszą się do pokoi typu Standard 2 (jeśli cennik konkretnego obiektu nie wskazuje inaczej). Zwracamy uwagę na przestrzeganie godzin otwarcia i innych reguł, np. na basenie obowiązują kąpielowe czepki, we Włoszech i we Francji kąpielowe slipki (również do sauny), niektóre nie są dostępne 24 h na dobę, ale tylko  w określonych  godzinach, lub ograniczenia w korzystaniu  z niektórych  usług  spowodowane  limitem wiekowym  (np. zakaz wstępu do siłowni, sauny dla dzieci w określonym wieku lub wstęp pod opieką osoby dorosłej itd.) lub przestrzeganie ciszy popołudniowej i nocnej. Pragniemy zwrócić uwagę na wielkość miejsc parkingowych, szczególnie tych  garażowych  (nie tylko  na wysokość  wjazdu), które  są przygotowane  dla  samochodów  standardowych  rozmiarów i napędzie, dlatego często samochody większe i na gaz nie mają możliwości  swobodnego parkowania, często w ogóle się nie mieszczą na miejscu parkingowym. Zakwaterowanie oferowane w „apartamentach“  zazwyczaj zawiera większość apartamentów w danym ośrodku, czyli te które są oferowane i nazwane w ramach niektórych rezydencji. Biuro Podróży niema wpływu na rozpoczęcie i zakończenie niektórych usług wypisanych przy poszczególnych ośrodkach i zakwaterowaniach, które są zazwyczaj realizowane tylko w sezonie głównym. Może się tak zdarzyć, że w porównaniu  z głównym  sezonem turystycznym, do którego odnoszą się wszystkie informacje podane w katalogu, niektóre usługi nie będą dostępne. W ramach poszczególnych ośrodków chodzi np. o usługi typu skibusu, basenu miejskiego, lodowiska lub nocnego narciarstwa, przy zakwaterowaniach  usługi takie jak piano bar, programy animacyjne, masaże itd., czyli można powiedzieć, że są to usługi tylko  drugorzędne (szczegółowe informacje  oczywiście  udostępnimy  na życzenie). Wierzymy, że ta mała niepewność nie spowoduje, że zrezygnują Państwo z urlopu w tych terminach, a wręcz poczują się Państwo zachęceni zauważalnie niższymi cenami. Informacje o zainteresowaniu usługami lub ofertami, które są bezpłatne lub opcjonalne za dopłatą na miejscu pobytu (np. łóżeczko dziecięce, pościel, pobyt z domowym zwierzęciem, …) należy wypisać na umowie turystycznej, w przeciwnym razie  właściciel  zakwaterowania  może  nie  wyrazić  na  nie  zgody.  Łóżeczka  dziecięce  są  standardowo  przeznaczone dla dzieci do nieukończonych 2 lat, w przypadku  zainteresowania  łóżeczkiem  dziecięcym  dla dziecka starszego należy poinformować  z wyprzedzeniem. Łóżeczka dziecięcego nie można zamówić ponad pełne obłożenie apartamentu  / pokoju. W kącikach dziecięcych zazwyczaj obowiązują ograniczenia nie tylko ze względu na granice wiekowe, ale również na stałe wypisane godziny ich działania. W niektórych  zakwaterowaniach  pod pojęciem TV sat. rozumiana jest telewizja  kablowa. Jeśli dany obiekt noclegowy zapewnia połączenie internetowe Wi-Fi, nie możemy zagwarantować  dobrej jakości sygnału w całym obiekcie.

Ważną kwestią  jest ogrzewanie. Zwłaszcza we Włoszech standardową, maksymalna temperatura, na którą jest ustawione urządzenia grzewcze w pokojach i apartamentach wynosi od 19 do 23 °C i nie ma możliwości ustawienia na temperaturę wyższą ewentualnie jest za dopłatą. Ze względu na niższe temperatury ogrzewania w przeciwieństwie do tych w Polsce, mieszkańcy są przyzwyczajeni do noszenia w domu cieplejszych ubrań i nie rozumieją roszczeń naszych narciarzy. Należy zwrócić uwagę na fakt, że przy niższych temperaturach zewnętrznych oraz rzadkiego wietrzenia pokoju przy suszeniu wielu wilgotnych strojów  narciarskich  może dojść  do  szybkiego  pojawienia  się  pleśni  również  w takich  obiektach,  które  są ogrzewane standardowo i mają prawidłową wentylacje. To ryzyko trzeba brać pod uwagę przy wyborze obiektu noclegowego z dopłatą do ceny podstawowej za zużytą energię/wodę/gaz. W ostatnim czasie coraz częstszy jest zakaz palenia nie tylko we wspólnych pomieszczeniach, ale i w pokojach i apartamentach, zasady te należy bezwzględnie respektować.

Ze względu  na  to, że wszystkie  kraje,  które  mamy  w ofercie  są podobnie  jak Polska sygnatariuszami  układu  Schengen i dlatego  od obywateli  Polski nie są wymagane  wizy. Do wjazdu  i pobytu w obcym państwie  mają jednak prawo  osoby spełniające warunki ustanowione przez prawo danego kraju. Biuro podróży poleca klientom, by przed wyjazdem sprawdzili w przedstawicielstwie  danego państwa  czy warunki  te nie  uległy  zmianie.  W związku  z przystąpieniem  Polski  do  Unii Europejskiej każdy polski obywatel ma prawo do pobytu w innym państwie członkowskim  (tzw. przepływ osób). Prawo to może być ograniczone tylko w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa, spokoju publicznego i zdrowia. Obywatel Polski nie ma w ramach pobytu turystycznego w krajach  Unii obowiązku  meldunkowego.  Każdy podróżny jest odpowiedzialny  za przestrzeganie przepisów paszportowych, celnych, zdrowotnych i innych obowiązujących w danym państwie docelowym; ponosi również odpowiedzialność za ważność swoich dokumentów  zgodnie z przepisami obowiązującymi  na terenie Polski. Wszelkie koszty, które powstaną na wskutek  złamania tych przepisów, ponosi podróżny. Podczas podróży do krajów  Unii Europejskiej można oprócz ważnego paszportu korzystać z dowodu osobistego. Zwracamy uwagę, że dzieci do 15 roku życia muszą mieć przy wyjazdach zagranicznych własny paszport. W przypadku konieczności skorzystania ze standardowej opieki lekarskiej przez polskiego obywatela w czasie czasowego pobytu w wyżej wspomnianych krajach należy wylegitymować się Europejską Kartą Ubezpieczenia oraz ważnym dowodem osobistym.

Z wyjątkiem  specjalnie oznaczonych imprez narciarskich, biuro podróży nie zapewnia żadnego programu na miejscu pobytu. Należy pamiętać, że biuro podróży nie ma wpływu na warunki klimatyczne i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za techniczne przygotowanie tras narciarskich z powodu wichury, małej ilości śniegu przy wysokich temperaturach, itd.

Zastrzegamy sobie prawo do błędów drukarskich w katalogu i na stronie internetowej.

Opłaty klimatyczne

Kwestia  opłat  klimatycznych  jest zależna  od  kraju.  We Francji  i Słowenii  obowiązuje  w każdym ośrodku narciarskim. We Włoszech jest ona powoli  wprowadzana,  wiele  regionów  poważnie rozważa jej zastosowanie, więc może pojawić się nawet w sezonie 2018/2019.  Na Słowenii opłata klimatyczna jest pobierana na miejscu. We Francji i Włoszech (gdzie opłata została już wprowadzona) przy niektórych obiektach opłata klimatyczna jest już zawarta w cenie podstawowej, przy niektórych jest płatna na miejscu w formie obowiązkowej dopłaty a informacje na ten temat znajdą Państwo w cenniku. Zwłaszcza ze względu na sytuację we Włoszech, zwracamy uwagę, że niniejsze informacje dotyczą stanu na chwilę tworzenia katalogu mogą w związku z tym jeszcze ulec zmianie.

Cena wyjazdu, gwarancja ceny

Ceny wyjazdów są podane w polskich złotych (PLN), jeśli nie podano inaczej. Podczas ich kalkulacji wzięto pod uwagę elementy takie jak koszt transportu, ceny paliw i kurs wymiany polskiego złotego w stosunku do danej waluty obcej, przy założeniu, że na potrzeby katalogu przyjęto kursy z dnia 15.06.2018 (dalej tylko „dzień ustanowienia ceny wyjazdu“). Biuro podróży gwarantuje w ten sposób, że jeśli nie dojdzie do wzrostu cen składowych elementów (w przypadku wymiany ponad graniczne 10 %), cena pobytu zostanie niezmienna. W przeciwnym wypadku, czyli podczas wzrostu cen elementów składowych (w przypadku kursu wymiany ponad graniczne 10 %) w stosunku do ich cen na dzień ustanowienia ceny wyjazdu, biuro podróży ma prawo jednostronnie, przy zachowaniu procedury opisanej w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa Imprez Turystycznych Biura Podróży FISCHER, a.s., podnieść cenę wyjazdu. W cenie wyjazdu jest zawarty skipass. Reguły używania skipassu podlegają prawu i obowiązkom  danego ośrodka. BP jest tylko pośrednikiem przy jego zakupu.

Umowa oraz warunki uczestnictwa

Więź prawna między biurem podróży a klientem  jest regulowana przepisami ustawy nr 89/2012  Sb. (Kodeksu cywilnego prawa  czeskiego) oraz ustawy  nr 159/1999  Sb (ustawa  o niektórych  warunkach  prowadzenia  działalności  i niektórych czynnościach w obrębie ruchu turystycznego) – obie w obowiązującej wersji. Umowa turystyczna zostaje zawarta między biurem podróży (organizator wyjazdu) i klientem na piśmie i zawiera wypełniony formularz i kolejne ustalenia. Jeżeli umowa jest zawarta on-line lub ustnie, biuro podróży przekaże klientowi potwierdzenie o zamówieniu. Oferta wyjazdów na stronie internetowej  biura podróży jest zaproszeniem do składania ofert i zamówienie  uważa się za propozycję zawarcia  umowy. BP  stoi na przeszkodzie stosowaniu  ustawy  nr 1732  ustępu 2 Kodeksu cywilnego  prawa czeskiego. Umowa może być zawarta bezpośrednio w biurze podróży lub za pośrednictwem przedstawiciela handlowego (prowizyjnego sprzedawcy, innego biura podróży czy agencji turystycznej), która działa w ramach umowy sprzedaży lub pełnomocnictwa. W przypadku, gdy wyjazd ma ustanowioną minimalną liczbę osób, ta informacja jest zawsze podana przy odpowiednim obiekcie noclegowym, ew. rodzaju wyjazdu; są to wyjazdy autokarowe, gdzie min. liczba osób wynosi 30. Biuro podróży informuje klientów o innych sprawach dotyczących wyjazdu, jak również o prawach i obowiązkach uczestników umowy turystycznej, które są wymienione w Ogólnych warunkach  sprzedaży wycieczek  Biura Podróży FISCHER, a.s., który jest właścicielem marki handlowej i znaku towarowego  NEV-DAMA. Warunki są dostępne na stronie  internetowej  www.nev-dama.pl/ogolne-warunki Ogólne warunki  Uczestnictwa Imprez Turystycznych Biura podróży FISCHER, a.s. są nieodłączną częścią umowy turystycznej.

Ubezpieczenie klientów

Na podstawie umowy generalnej nr 224 i polisy nr 1000530 zawartej z Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium, działąjącą przez oddział w Polsce z adresem ul. Chmielna 101/102, 80-748 Gdańsk (dalej: „Ubezpieczyciel”), Klienci biorący udział w Imprezie za granicą Rzeczypospolitej Polskiej objęci są podstawowym ubezpieczeniem, które muszą wykupić w procesie rezerwacji Imprezy. Zgodnie z prawem, Organizator nie może sprzedać imprezy turystycznej bez ubezpieczenia. Zakres podstawowego ubezpieczenia obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia i transportu, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenie bagażu oraz assistance zgodnie z poniższą tabelą:

ZAKRES I SUMY UBEZPIECZENIA: Wariant Basic
Zakres terytorialny: Europa
Zakres ubezpieczenia: Sumy ubezpieczenie / górne limity odpowiedzialności
KOSZTY LECZENIA, TRANSPORTU I REPATRIACJI obejmujące następstwa uprawiania sportów wysokiego ryzyka, a w szczególności: 20 000 EUR
1) leczenie szpitalne, w tym pobyt w szpitalu, honoraria lekarskie oraz badania i zabiegi, koszty nagłych operacji koniecznych do przeprowadzenia niezwłocznie po wystąpieniu objawów zalecone przez lekarza prowadzącego leczenie do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia
2) leczenie ambulatoryjne do 1 000 EUR
3) koszty związane z powikłaniami ciąży do 32 tygodnia oraz przedwczesnym porodem, który nastąpił nie później niż w 32 tygodniu ciąży (także koszty opieki medycznej nad noworodkiem), w tym koszty pobytu w szpitalu, honoraria lekarskie oraz badania i zabiegi zalecone przez lekarza prowadzącego leczenie do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia
4) leczenie stomatologiczne do 250 EUR
5) koszty zakupu lekarstw, środków opatrunkowych i płynów infuzyjnych, zaleconych przez lekarza do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia
6) dzienne świadczenie szpitalne w przypadku refundacji poniesionych kosztów leczenia przez NFZ 200 PLN za dzień przez max 30 dni
7) koszty transportu medycznego z miejsca wypadku do najbliższej placówki służby zdrowia do wysokości sumy ubezpieczenia
kosztów leczenia
8) koszty transportu medycznego do innej placówki służby zdrowia za granicą w przypadku, gdy wymaga tego stan zdrowia Ubezpieczonego
9) koszty transportu medycznego do miejsca zakwaterowania Ubezpieczonego po udzieleniu pomocy medycznej, o ile wymaga tego stan zdrowia Ubezpieczonego, potwierdzony pisemnym zaleceniem lekarza prowadzącego leczenie
10) koszty transportu po zakończeniu leczenia do miejsca, z którego podróż może być kontynuowana
11) koszty transportu medycznego do placówki służby zdrowia najbliższej miejscu zamieszkania Ubezpieczonego w kraju zamieszkania w przypadku, gdy wymaga tego stan zdrowia Ubezpieczonego, zgodnie z pisemnym zaleceniem lekarza prowadzącego leczenie
12) koszty transportu medycznego do miejsca zamieszkania Ubezpieczonego w kraju zamieszkania w przypadku, gdy wymaga tego stan zdrowia Ubezpieczonego, zgodnie z pisemnym zaleceniem lekarza prowadzącego leczenie
13) koszty transportu powrotnego do miejsca zamieszkania Ubezpieczonego w kraju zamieszkania, jeśli powrót nie może odbyć się zaplanowanym środkiem transportu
14) koszty transportu zwłok do miejsca pochówku w kraju zamieszkania lub kremacji oraz zakupu i transportu urny, albo pogrzebu za granicą do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia z limitem 1 000 EUR w przypadku pogrzebu za granicą
NASTĘPSTWA NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW obejmujące następstwa uprawiania sportów wysokiego ryzyka:
- trwały uszczerbek na zdrowiu
- śmierć
10 000 PLN
5 000 PLN
UBEZPIECZENIE BAGAŻU:
- bagaż podręczny i powierzony
800 PLN

UBEZPIECZENIE ASSISTANCE Podstawowe:
- centrum Alarmowe 24h
- organizacja transportu medycznego
- pomoc medyczna
- organizacja transportu do miejsca, z którego podroż może być kontynuowana
- powiadomienie rodziny
- organizacja transportu powrotnego do kraju zamieszkania
- gwarancja pokrycia kosztów leczenia
- organizacja transportu zwłok lub pogrzebu za granicą

TAK
w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia

W przypadku leczenia ambulatoryjnego jego koszty do kwoty 100 euro Klient pokrywa we własnym zakresie. Po powrocie do Polski i po przedłożeniu oryginałów rachunków do Ubezpieczyciela są mu one zwracane. Udział własny Ubezpieczonego w leczeniu ambulatoryjnym wynosi 25 euro.

Klienci mają możliwość dobrowolnie, za dodatkową opłatą, rozszerzyć ochronę ubezpieczeniową w czasie wyjazdu zagranicznego w stosunku do ochrony podstawowej, o której mowa powyżej w wariancie Basic. Rozszerzona ochrona ubezpieczeniowa obejmuje zakres ubezpieczenia w wariancie podstawowym Basic oraz wynikający z pakietu SPORT (zakres ryzyk związanych z uprawianiem sportów zimowych (narciarstwo, snowboard) oraz sportów wysokiego ryzyka), zgodnie z poniższą tabelą.

ZAKRES I SUMY UBEZPIECZENIA: Wariant Sport
Zakres terytorialny: Europa
Zakres ubezpieczenia: Sumy ubezpieczenie / górne limity odpowiedzialności
KOSZTY REHABILITACJI 5 000 PLN
Assistance Active, w tym:
ZWROT KOSZTÓW KARNETU
I WYPOŻYCZENIA SPRZĘTU SPORTOWEGO
250 EUR
w tym limit 105 EUR
na wypożyczenie sprzętu
KOSZTY RATOWNICTWA 5 000 EUR
UBEZPIECZENIE SPRZĘTU SPORTOWEGO:
w tym opóźnienie dostarczenia sprzętu
4 000 PLN
limit do 800 PLN

ODPOWIEDZIALNOŚĆ CYWILNA

- szkody na osobie
- szkody rzeczowe
20 000 EUR
4 000 EUR
DODATKOWA SKŁADKA NA 1 OSOBĘ / 1 dzień 7 PLN

Szczegółowy  zakres ubezpieczenia  pakietu  BASIC i pakietu  SPORT określają  Ogólne Warunki Ubezpieczenia Podróży dla Klientów Organizatorów Turystyki nr 10.22.003 (dalej  OWU ERV 10.22.003). W umowie ubezpieczenia zawieranej przez Klienta zmienia się zapisy  §2 pkt  30) OWU ERV 10.22.003, który otrzymuje brzmienie: „pakiet SPORT – uważa się pakiet ryzyk ubezpieczeniowych  związanych z amatorskim  uprawianiem sportów  wysokiego  ryzyka, obejmujący  ubezpieczenie odpowiedzialności  cywilnej w związku z uprawianiem sportów, ubezpieczenie kosztów ratownictwa i poszukiwań, ubezpieczenie sprzętu sportowego, ubezpieczenie kosztów rehabilitacji oraz ubezpieczenie Assistance Active.“ OWU 10.22.003 dostępne są w Serwisie (w tym do pobrania  w formacie  PDF) – Ogólne Warunki Ubezpieczenia.
W przypadku  wystąpienia  zdarzenia objętego  ubezpieczeniem  kosztów  leczenia, w szczególności gdy konieczna jest hospitalizacja  ubezpieczonego, ubezpieczony powinien   niezwłocznie   skontaktować   się   z  Centrum   Alarmowym   czynnym

24 godziny na dobę 365 dni w roku pod numerem telefonu +48 58 309 11 00.

Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na podstawie ustawy nr 159/1999 Sb.

Biuro  podróży  FISCHER, a.s. jest ubezpieczone na wypadek upadłości oraz w zakresie i na warunkach przewidzianych przez ustawę nr 159/1999  Sb w obowiązującej wersji. Stopień pokrycia, warunki uprawniające klienta do ubezpieczenia w przypadku upadłości i specyfikacje ubezpieczyciela są podane na stronie internetowej www.nev-dama.pl  w sekcji Ważne informacje.

Podziękowania

W tym miejscu chcemy podziękować firmom i osobom, które pracowały nad przygotowaniem stron internetowych i katalogu* oraz nad dostarczeniem wszystkich  potrzebnych informacji,  które zostały w nim wykorzystane. Mamy tu na myśli przede wszystkim  firmy Cormar, Sitour Italia, Dolomiti Superski, Tre Cime Dolomiti, Foto Benini, Foto Pino Veclani oraz lokalne biura turystyczne i firmy zarządzające stajami w poszczególnych ośrodkach narciarskich. Dziękujemy.

*w tym sezonie dostępny tylko w czeskiej wersji językowej

Informacje w katalogu i cenniku

Z uwagi  na to, że katalogi  i informacje  internetowe  są przygotowane przed początkiem Państwa urlopu, w międzyczasie może dojść do lokalnych  zmian warunków  w wyniku  np. remontów, przebudowy lub innej adaptacji przestrzeni. Z tego względu fotografie zamieszczone w katalogu mogą się w niektórych przypadkach nieznacznie różnić od stanu faktycznego. Wszystkie informacje  o usługach, cenach i warunkach  podróży zawarte w katalogu, na stronie internetowej  lub cenniku Nev-Dama odpowiadają sytuacji znanej w chwili druku katalogu, a Biuro Podróży FISCHER, a. s. jako właściciel marki handlowej Nev-Dama zastrzega sobie prawo do ich zmiany. Wskazanie hoteli w regionach pobytu w katalogu i na stronie internetowej ma charakter tylko informacyjny.

Copyright

Wszystkie materiały graficzne oraz informacje umieszczone na stronie internetowej lub w katalogu podlegają ochronie oraz zgodnie z odpowiednimi  przepisami o ochronie praw autorskich a jakiekolwiek  korzystanie z nich w sposób niezgodny z tymi przepisami jest możliwe wyłącznie po uzgodnieniu z biurem podróży lub inną osobą trzecią, której należą się takie prawa.