- Nev-Dama.pl
- Ważne informacje na Góry i jeziora
Szanowni miłośnicy wypoczynku nad jeziorami i w górach,
Znowu przyszedł czas, gdy zaczniemy myśleć nad wyborem letniego wypoczynku i dlatego jesteśmy zaszczyceni, że znowu „wirtualnie przeglądacie“ właśnie naszą ofertę. Tym bardziej będzie nam miło, gdy wybierzecie właśnie nasze Biuro Podróży jako współorganizatora wyjazdu w góry czy nad górskie jeziora.
Już od wielu lat staramy się proponować Państwu wyjazdy do atrakcyjnych, wakacyjnych europejskich destynacji w najlepszej cenie. Wasze zadowolenie i stałe zainteresowanie tymi ofertami bardzo nas cieszy i jednocześnie jest zobowiązaniem na przyszłość.
Ta oferta jest przygotowana dla tych spośród Was, którzy bardziej od morskich plaż preferują aktywny urlop w górach czy nad jeziorami w austriackich, włoskich, francuskich i słoweńskich Alpach oraz w czeskich i słowackich górach czy po bawarskiej stronie Szumaw.
Cokolwiek wybierzecie z naszej oferty, wierzymy że wybierzecie dobrze i że znajdziecie ośrodek oraz hotel/apartament idealny dla Was. Zadowolenie z tego wyboru da nam szanse na dalszą współpracę w przyszłości.
Pięknej pogody i tych najlepszych wrażeń w czasie urlopu życzy Wam
Poszczególne ośrodki i obiekty są bardzo zróżnicowane, dlatego nie wszystkie spełniają oczekiwania i wymagania każdego klienta. Zanim zdecydują się Państwo na „ten jedyny“ wymarzony wyjazd, należy wziąć pod uwagę, czego oczekujecie od swojego urlopu. Warto ocenić, czy zależy Państwu na cenie, odległości od Polski, popularności ośrodka, temperaturze wody, ofercie wycieczek lub innych aktywności, położeniu albo jakości i wyposażeniu zakwaterowania itp.
Aby ułatwić wybór, staraliśmy się poszczególne ośrodki oraz obiekty opisać bardzo precyzyjnie i jednocześnie zachować przejrzystość wszystkich opisów.
Oczywiście opinie mogą się różnić, ale zdecydowana większość z Was z pewnością zgodziłaby się z naszym poglądem.
Jakość zakwaterowania na tych stronach oznaczamy na dwa sposoby. Symbolem ★ (gwiazdki) aż do pięciu ★★★★★ są oznaczone obiekty, które wg miejscowych kryteriów tę oficjalną klasyfikację otrzymały od właściwego organu przez przyznanie odpowiedniej liczby gwiazdek. Więcej gwiazdek oznacza wyższy standard zakwaterowania. Wiele obiektów nie posiada jednak takiego oznaczenia lub nie stosuje się wobec nich takiej oceny. Właśnie dla nich wykorzystujemy nasz system ocen: od ♣ do ♣♣♣♣♣. Przyznając te oceny, staraliśmy się zachować podobne kryteria jak przy oficjalnym ocenieniu gwiazdkami przez odpowiednie regionalne organy.
Chociaż staraliśmy się jak najdokładniej opisać rodzaje i wyposażenie wszystkich typologii zakwaterowania, to w wyjątkowych przypadkach możliwe są drobne różnice (nietypowe apartamenty lub pokoje pod względem rodzaju łóżek, wydzielenia niektórych pomieszczeń, braku sejfu w niektórych pokojach itp.) i Biuro Podróży nie zawsze może wpłynąć na przydzielenie odmiennej typologii. W przypadku dostawek może nimi być również kanapa, rozkładany fotel, łóżko piętrowe itp. i nie musi zawsze być stałą częścią wyposażenia pokoju, czy mieć rozmiary standardowych łóżek (mogą być węższe lub krótsze).
Jednocześnie zwracamy uwagę, że podane dane dot. wymiarów poszczególnych pokojów mają charakter tylko informacyjny i w wyjątkowych przypadkach mogą się różnić od tych rzeczywistych o więcej niż 10%. Osobną kategorią są opisy prywatnych apartamentów i innych miejsc zakwaterowania oznaczonych jedną “ogólną“ nazwą. Proszę więc traktować nasz opis jako naprawdę ogólny, ponieważ z uwagi na to, że często dotyczy kilkuset pokojów różnych właścicieli, opis dokładnie charakteryzujący wszystkie możliwe alternatywne układy łóżek i ich rodzaju, położenia, wielkości, wyposażenia itp. jest dosłownie niemożliwy.
Akapit o tym tytule, odp. akapit o podobnej nazwie (np. „cena za osobę obejmuje”) można znaleźć w każdym cenniku danego obiektu na www.nev-dama.pl.
Wszystkie informacje podane w tej ofercie odzwierciedlają stan w momencie jej sporządzania. Chcielibyśmy więc zwrócić uwagę, że mogą wystąpić pewne różnice i zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania dodatkowych zmian. Chodzi na przykład o drobne zmiany w formie i zakresie wyżywienia, składu lub rodzaju łóżek, wprowadzenie lub zmianę wysokości opłat klimatycznych, wprowadzenie lub zmianę cen za sprzątanie końcowe, kartę klubową itd. Podane odległości i lokalizacja poszczególnych usług i obiektów noclegowych w ramach konkretnego ośrodka są tylko orientacyjne lub przybliżone. Niektóre usługi lub wyposażenie opisane w akapicie „wyposażenie i usługi“ przy każdym obiekcie, są dodatkowo płatne, jednak nie są oznaczone jako usługi za dopłatą. Dotyczy to na przykład konsumpcji w barze lub restauracji, opłat za korzystanie z Wi-fi, wypożyczenie sprzętu sportowego, wynajmu obiektów sportowych itp. Jednocześnie należy pamiętać, że w przypadku niektórych obiektów, gdzie bezpłatnie lub po obniżonej cenie oferowany jest pobyt z małymi dziećmi (granica wieku jest zawsze podana w opisie), jest on oferowany bez prawa do łóżka (liczba osób w tym pokoju jest liczona bez dziecka) i wyżywienie jest dodatkowo płatne na miejscu – więcej szczegółów podamy w Biurze Podróży.
Zwracamy uwagę na obowiązek przestrzegania godzin otwarcia i innych reguł. Na przykład na basenie obowiązuje noszenie czepków, slipek i strojów kąpielowych. Baseny nie są czynne 24 h na dobę, ale tylko w określonych godzinach. Korzystanie z niektórych usług jest ograniczone limitem wiekowym (wstęp do siłowni, sauny itp. jest możliwy tylko dla dzieci danej kategorii wiekowej, albo wstęp jest możliwy w towarzystwie osoby dorosłej). Dalej chodzi o przestrzeganie ciszy w godzinach popołudniowych i wieczornych.
W hotelach, szczególnie w wyższych kategoriach, na kolację należy nosić odpowiednią odzież tzn. przynajmniej długie spodnie (nie dresy) dla mężczyzn, odpowiednie buty (nie kapcie). Pragniemy zwrócić uwagę na wielkość miejsc parkingowych, szczególnie tych garażowych (nie tylko na wysokość wjazdu), które są dostosowane do samochodów standardowych rozmiarów i dlatego często samochody większe nie mają możliwości swobodnego parkowania lub nie wolno im nawet parkować. Zakwaterowanie oferowane pod „ogólną” nazwą (np. „prywatne apartamenty”, „kompleks rezydencyjny”, „domy apartamentowe” itd.) obejmuje zazwyczaj więcej apartamentów w danym ośrodku. Biuro Podróży nie ma wpływu na rozpoczęcie i zakończenie niektórych usług wymienionych w akapicie „wyposażenie i usługi” przy opisie poszczególnych obiektów. Chodzi np. o programy animacyjne, które są zazwyczaj realizowane tylko w ciągu 2–3 miesięcy sezonu głównego lub o godziny otwarcia basenów, które są czynne średnio tylko przez 3 miesiące, tzn. od około połowy czerwca do połowy września. Informacje o zainteresowaniu usługami lub ofertami, które są bezpłatne lub za opcjonalną dopłatą w miejscu pobytu (np. łóżeczko dziecięce, pościel, …) należy wypisać na umowie turystycznej. W przeciwnym razie właściciel zakwaterowania nie musi tego zaakceptować. Łóżeczka dziecięce są standardowo przeznaczone dla dzieci do 2 lat, w przypadku zainteresowania łóżeczkiem dla starszego dziecka, należy sprawdzić informacje z wyprzedzeniem. Jeśli w danym obiekcie noclegowym jest do dyspozycji Wi-fi, nie możemy zagwarantować dobrej jakości zasięgu w całym obiekcie. W ostatnim czasie coraz częstszy jest zakaz palenia nie tylko we wspólnych pomieszczeniach, ale i w pokojach i apartamentach, co musi być zawsze przestrzegane.
Z wyjątkiem specjalnie oznaczonych imprez, Biuro Podróży nie zapewnia żadnego programu w miejscu pobytu.
Zastrzega się prawo do błędów na stronie internetowej.
Nasze Biuro Podróży oferuje ograniczone czasowo pobyty turystyczne dla obywateli Polski i innych państw członkowskich UE. Oznacza to, że nie trzeba ubiegać się o wizę przed podróżą do państw członkowskich UE i Szwajcarii (chyba że pobyt turystyczny jest bezpośrednio związany z długoterminowym pobytem w kraju docelowym, np. w celach zawodowych lub naukowych). Pomimo powyższego zalecamy obywatelom państw członkowskich UE, by przed wyjazdem sprawdzili w ambasadzie danego kraju, czy warunki te nie uległy zmianie. Obywatelom krajów spoza UE zaleca się sprawdzenie warunków wjazdu i pobytu dla obywateli swojego kraju w odpowiedniej ambasadzie. Więcej informacji można znaleźć https://www.nev-dama.pl/paszporty-wizy.
Klient przed zawarciem umowy jest informowany o wymogach paszportowych i wizowych oraz formalnościach zdrowotnych niezbędnych do wyjazdu i pobytu w danym kraju. Każdy klient jest odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów paszportowych, celnych, zdrowotnych i innych obowiązujących w danym miejscu docelowym; ponosi również odpowiedzialność za ważność swoich dokumentów zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenach Polski. Wszelkie koszty wynikające z nieprzestrzegania tych przepisów, ponosi klient. W celu podróżowania do krajów Unii Europejskiej można oprócz ważnego paszportu korzystać z dowodu osobistego. Jednocześnie należy pamiętać, że dzieci poniżej 15. roku życia muszą mieć własny paszport.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej zaleca przestrzeganie następujących zasad: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych. W przypadku standardowego leczenia konieczne jest przedstawienie „Europejskiej karty ubezpieczenia zdrowotnego” (tzn. w prawym górnym rogu z symbolem gwiazdek i oznaczeniem PL) i ważnego dokumentu tożsamości.
Klient został poinformowany i zgadza się z tym, że w miejscu docelowym mogą być stosowane środki przeciwepidemiczne, które mogą mieć wpływ na zakres i jakość świadczonych usług. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich środków higienicznych wymaganych przez usługodawcę. Sytuacja epidemiologiczna może zmieniać się dynamicznie, np. nie można wykluczyć wprowadzenia obowiązkowych testów, szczepień itp. W związku z trwającą epidemią mogą zostać wprowadzone bardziej rygorystyczne środki lub ograniczenia antyepidemiologiczne zarówno w Polsce, jak i w miejscach docelowych mające wpływ na warunki wjazdowe danego kraju. Tych nagłych zmian nie da się z góry przewidzieć i nasze Biuro Podróży nie może na nie w żaden sposób wpływać, dlatego w przypadku ich wprowadzenia klientom nie przysługuje prawo do bezpłatnego odstąpienia od umowy.
W momencie przygotowywania tej oferty jest prawdopodobne, że wjazd do poszczególnych krajów będzie możliwy tylko z tzw. paszportem covidowym zatwierdzonym przez Parlament Europejski. Certyfikat uprawnia do swobodnego przemieszczania się na terenie Unii Europejskiej. Paszporty covidowe są dostępne w formie cyfrowej lub papierowej.