z siedzibą Praha 4 - Chodov, Babákova 2390/2, 148 00, Regon: 45312974,zapisanej w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział B, syg. 7557 (zwanej dalej DTCZ)
Jeżeli powyższe informacje nie zostały wymienione w online katalogu, ofercie internetowej lub pozostałych ofertach DTCZ, zostaną określone bezpośrednio w UOIT zawartej pomiędzy Klientem a DTCZ. Informacje dotyczące lokalizacji, kategorii turystycznej, stopnia wyposażenia, najważniejszego charakterystycznego oznakowania zakwaterowania są zgodne z przepisami prawa danego państwa.
Jeżeli umowa międzynarodowa, wiążąca dla Republiki Czeskiej, umożliwia ograniczenie wysokości odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku naruszenia obowiązku wynikającego z umowy lub warunków odszkodowania, DTCZ porywa szkodę wyłącznie do wysokości niniejszego ograniczenia. Obowiązek DTCZ do odszkodowania wynosi maksymalnie trzykrotność całkowitej ceny imprezy turystycznej, z wyjątkiem szkody powstałej z winy DTCZ lub uszczerbku na zdrowiu. Jeżeli DTCZ powstała szkoda w wyniku naruszenia obowiązków przez Klienta, np. koszty powstałe w związku z pomocą choremu Klientowi lub w związku z jego obrażeniami, w związku z zagubieniem jego dokumentów podróży poprzez zapewnienie transportu i dodatkowego zakwaterowania, w związku z uszkodzeniem pomieszczeń mieszkalnych lub środka transportu, Klient jest zobowiązany do pokrycia niniejszej szkody
Klientowi przysługuje prawo do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego powstałego w związku z umową o zorganizowanie imprezy turystycznej. Podmiotem właściwym rzeczowo do rozstrzygnięcia pozasądowych sporów konsumenckich powstałych w związku z umowami o imprezę turystyczną jest Czeska Inspekcja Handlowa. Postępowanie nie jest odpłatne, wszczynane jest na wniosek Klienta, złożony w terminie najpóźniej do 1 roku od dnia, w którym Klient skorzystał ze swojego prawa, stanowiącego przedmiot sporu, po raz pierwszy w stosunku do DTCZ. Szczegółowe informacje dotyczące niniejszego postępowania znajdują się na stronie internetowej Czeskiej Inspekcji Handlowej www.coi.cz. Ze względu na możliwość zakupienia imprezy turystycznej on-line istnieje również możliwość wykorzystania do rozstrzygnięcia ewentualnego sporu platformy do rozstrzygania sporów on-line. Szczegółowsze informacje o warunkach rozwiązywania sporu on-line znajdują się na stronie https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show;
Jeżeli Klient nie odstąpi od UOIT w wyznaczonym terminie, przyjmuje się, że zgadza się na zmianę. Główne właściwości imprezy turystycznej (cena całkowita imprezy turystycznej, sposób płatności, minimalna liczba osób niezbędna do realizacji imprezy turystycznej, termin, w trakcie którego organizator może odstąpić od UOIT, wysokość opłaty za odstąpienie) można zmienić wyłącznie za wyraźną zgodą Klienta. Jeżeli w wyniku zmiany zobowiązań wynikających z UOIT dojdzie do obniżenia jakości lub kosztów imprezy turystycznej, Klientowi przysługuje prawo do stosownego rabatu.
Warunkiem umożliwienia wdrożenia środków naprawczych jest skorzystanie przez Klienta z prawa do zgłoszenia swoich zastrzeżeń. Reklamacja nie może zostać uznana w przypadkach, kiedy zgłoszone wady nie powstały z winy DTCZ lub innego świadczeniodawcy usług związanych z ruchem turystycznym w ramach imprezy turystycznej i równocześnie:
DER Touristik CZ a. s.
właściciel marki NEV-DAMA