- Nev-Dama.pl
- Ważne informacje na letnie wakacje
Szanowni Państwo,
Znowu przyszedł czas, gdy zaczynamy zastanawiać się nad wyborem miejsca letniego wypoczynku i dlatego jesteśmy zaszczyceni, że znowu „wirtualnie przeglądacie“ właśnie naszą ofertę. Tym bardziej będzie nam miło, gdy wybierzecie właśnie nasze Biuro Podróży jako współorganizatora wyjazdu, z którym zdecydujecie spędzić swój wolny czas np. nad morzem, jeziorem Balaton, w termach na Słowacji, na Węgrzech lub w Czechach.
Już od wielu lat staramy się proponować Państwu wyjazdy do atrakcyjnych, wakacyjnych europejskich destynacji w najlepszej cenie. Wasze zadowolenie i stałe zainteresowanie tymi ofertami bardzo nas cieszy i jednocześnie jest zobowiązaniem na przyszłość.
W centrum naszej oferty pozostają śródziemnomorskie destynacje:
– nieskończona różnorodność Włoch, wciąż atrakcyjna Słowenia i Chorwacja, gdzie można wybierać spośród jeszcze szerszej oferty zakwaterowania wzdłuż wybrzeża,
- słoneczna Hiszpania, luksusowa Francja, gdzie można zwiedzić zabytki, lub wyspę Napoleona – Korsykę. Atrakcyjniejsze staje się polskie wybrzeże Bałtyku. Nie zapomnieliśmy również o tych, którzy preferują spędzenie wolnego czasu w termach lub w innych atrakcyjnych miejscach – Czech, Słowacji lub Węgier.
Cokolwiek wybierzecie z naszej oferty, wierzymy, że wybierzecie dobrze i że znajdziecie ośrodek oraz hotel/apartament idealny dla Was. Zadowolenie z tego wyboru da nam szanse na dalszą współpracę w przyszłości.
Pięknej pogody i tych najlepszych wrażeń w czasie urlopu życzy Wam
Wasze Biuro Podróży
Jakość zakwaterowania na tych stronach oznaczamy na dwa sposoby. Symbolem ★ (gwiazdki) aż do pięciu ★★★★★ oznaczone są obiekty, które wg miejscowych kryteriów tę oficjalną klasyfikację otrzymały od właściwego organu przez przyznanie odpowiedniej liczby gwiazdek. Więcej gwiazdek oznacza wyższy standard zakwaterowania. Wiele obiektów nie posiada jednak takiego oznaczenia lub nie stosuje się wobec nich takiej oceny. Właśnie dla nich wykorzystujemy nasz system ocen: od ♣ do ♣♣♣♣♣. Przyznając te oceny, staraliśmy się zachować podobne kryteria jak przy oficjalnej kwalifikacji gwiazdkami przez odpowiednie regionalne organy.
Chociaż staraliśmy się jak najdokładniej opisać rodzaje i wyposażenie wszystkich typologii zakwaterowania, to w wyjątkowych przypadkach możliwe są drobne różnice (nietypowe apartamenty lub pokoje pod względem rodzaju łóżek, wydzielenia niektórych pomieszczeń, braku sejfu w niektórych pokojach itp.) i Biuro Podróży nie zawsze może wpłynąć na przydzielenie odmiennej typologii. W przypadku dostawek może nimi być również kanapa, rozkładany fotel, łóżko piętrowe itp. i nie musi zawsze być stałą częścią wyposażenia pokoju, czy mieć rozmiary standardowych łóżek (mogą być węższe lub krótsze).
Jednocześnie zwracamy uwagę, że podane dane dot. wymiarów poszczególnych pokojów mają charakter tylko informacyjny i w wyjątkowych przypadkach mogą się różnić od tych rzeczywistych o więcej niż 10%. Osobną kategorią są opisy prywatnych apartamentów i innych miejsc zakwaterowania oznaczonych jedną “ogólną“ nazwą. Proszę więc traktować nasz opis jako naprawdę ogólny, ponieważ z uwagi na to, że często dotyczy kilkuset pokojów różnych właścicieli, opis dokładnie charakteryzujący wszystkie możliwe alternatywne układy łóżek i ich rodzaju, położenia, wielkości, wyposażenia itp. jest dosłownie niemożliwy.
Akapit o podobnej nazwie (np. „cena za osobę obejmuje”) można znaleźć w każdym cenniku danego obiektu na www.nev-dama.pl.
Wszystkie informacje podane w tej ofercie odzwierciedlają stan w momencie jej sporządzania. Chcielibyśmy więc zwrócić uwagę, że mogą wystąpić pewne różnice i zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania dodatkowych zmian. Chodzi na przykład o drobne zmiany w formie i zakresie wyżywienia, składu lub rodzaju łóżek, wprowadzenie lub zmianę wysokości opłat klimatycznych, wprowadzenie lub zmianę cen za sprzątanie końcowe, kartę klubową itd. Podane odległości i lokalizacja poszczególnych usług i obiektów noclegowych w ramach konkretnego ośrodka są tylko orientacyjne lub przybliżone. Niektóre usługi lub wyposażenie opisane w akapicie „wyposażenie i usługi“ przy każdym obiekcie, są dodatkowo płatne, jednak nie są oznaczone jako usługi za dopłatą. Dotyczy to na przykład konsumpcji w barze lub restauracji, opłat za korzystanie z Wi-fi, wypożyczenie sprzętu sportowego, wynajmu obiektów sportowych itp. Jednocześnie należy pamiętać, że w przypadku niektórych obiektów, gdzie bezpłatnie lub po obniżonej cenie oferowany jest pobyt z małymi dziećmi (granica wieku jest zawsze podana w opisie), jest on oferowany bez prawa do łóżka (liczba osób w tym pokoju jest liczona bez dziecka) i wyżywienie jest dodatkowo płatne na miejscu – więcej szczegółów podamy w Biurze Podróży.
Zwracamy uwagę na obowiązek przestrzegania godzin otwarcia i innych reguł. Na przykład na basenie obowiązuje noszenie czepków, slipek i strojów kąpielowych. Baseny nie są czynne 24 h na dobę, ale tylko w określonych godzinach. Korzystanie z niektórych usług jest ograniczone limitem wiekowym (wstęp do siłowni, sauny itp. jest możliwy tylko dla dzieci danej kategorii wiekowej, albo wstęp jest możliwy w towarzystwie osoby dorosłej). Dalej chodzi o przestrzeganie ciszy w godzinach popołudniowych i wieczornych.
W hotelach, szczególnie w wyższych kategoriach, na kolację należy nosić odpowiednią odzież tzn. przynajmniej długie spodnie (nie dres) dla mężczyzn, odpowiednie buty (nie kapcie). Pragniemy zwrócić uwagę na wielkość miejsc parkingowych, szczególnie tych garażowych (nie tylko na wysokość wjazdu), które są dostosowane do samochodów standardowych rozmiarów i dlatego często samochody większe nie mają możliwości swobodnego parkowania lub nie wolno im nawet parkować. Zakwaterowanie oferowane pod „ogólną” nazwą (np. „prywatne apartamenty”, „kompleks rezydencyjny”, „domy apartamentowe” itd.) obejmuje zazwyczaj więcej apartamentów w danym ośrodku. Biuro Podróży nie ma wpływu na rozpoczęcie i zakończenie niektórych usług wymienionych w akapicie „wyposażenie i usługi” przy opisie poszczególnych obiektów. Chodzi np. o programy animacyjne, które są zazwyczaj realizowane tylko w ciągu 2–3 miesięcy sezonu głównego lub o godziny otwarcia basenów, które są czynne średnio tylko przez 3 miesiące, tzn. od około połowy czerwca do połowy września. Informacje o zainteresowaniu usługami lub ofertami, które są bezpłatne lub za opcjonalną dopłatą w miejscu pobytu (np. łóżeczko dziecięce, pościel, …) należy wypisać na umowie turystycznej. W przeciwnym razie właściciel zakwaterowania nie musi tego zaakceptować. Łóżeczka dziecięce są standardowo przeznaczone dla dzieci do 2 lat, w przypadku zainteresowania łóżeczkiem dla starszego dziecka, należy sprawdzić informacje z wyprzedzeniem. Jeśli w danym obiekcie noclegowym jest do dyspozycji Wi-fi, nie możemy zagwarantować dobrej jakości zasięgu w całym obiekcie. W ostatnim czasie coraz częstszy jest zakaz palenia nie tylko we wspólnych pomieszczeniach, ale i w pokojach i apartamentach, co musi być zawsze przestrzegane.
Z wyjątkiem specjalnie oznaczonych imprez, Biuro Podróży nie zapewnia żadnego programu w miejscu pobytu.
Zastrzega się prawo do błędów na stronie internetowej.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej zaleca przestrzeganie następujących zasad: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych. W przypadku standardowego leczenia konieczne jest przedstawienie „Europejskiej karty ubezpieczenia zdrowotnego” (tzn. w prawym górnym rogu z symbolem gwiazdek i oznaczeniem PL) i ważnego dokumentu tożsamości.
Klient został poinformowany i zgadza się z tym, że w miejscu docelowym mogą być stosowane środki przeciwepidemiczne, które mogą mieć wpływ na zakres i jakość świadczonych usług. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich środków higienicznych wymaganych przez usługodawcę. Sytuacja epidemiologiczna może zmieniać się dynamicznie, np. nie można wykluczyć wprowadzenia obowiązkowych testów, szczepień itp. W związku z trwającą epidemią mogą zostać wprowadzone bardziej rygorystyczne środki lub ograniczenia antyepidemiologiczne zarówno w Polsce, jak i w miejscach docelowych mające wpływ na warunki wjazdowe danego kraju. Tych nagłych zmian nie da się z góry przewidzieć i nasze Biuro Podróży nie może na nie w żaden sposób wpływać, dlatego w przypadku ich wprowadzenia klientom nie przysługuje prawo do bezpłatnego odstąpienia od umowy.
W momencie przygotowywania tej oferty jest prawdopodobne, że wjazd do poszczególnych krajów będzie możliwy tylko z tzw. paszportem covidowym zatwierdzonym przez Parlament Europejski. Certyfikat uprawnia do swobodnego przemieszczania się na terenie Unii Europejskiej. Paszporty covidowe są dostępne w formie cyfrowej lub papierowej.
Stosunek prawny między Biurem Podróży a klientem jest regulowana przepisami ustawy nr 89/2012 Sb. (Zbiór ustaw Republiki Czeskiej zwany dalej Sb.) oraz ustawy nr 159/1999 Sb. (ustawa o niektórych warunkach prowadzenia działalności i niektórych czynnościach w obrębie ruchu turystycznego) – obie w obowiązującej wersji. Umowa turystyczna zostaje zawarta między Biurem Podróży (organizator wyjazdu) i klientem na piśmie lub ustnie i zawiera specyfikację wycieczki, prawa i obowiązki stron i ewentualnie inne ustalenia. Przed zawarciem Umowy klient zapozna się z informacjami na temat podróży. Jeżeli Umowa jest zawarta on-line lub ustnie, Biuro Podróży przekaże klientowi potwierdzenie o wycieczce. Oferta wyjazdów na stronie internetowej Biura Podróży jest zaproszeniem do składania rezerwacji i zamówień, uważa się je za propozycję zawarcia umowy. Biuro Podróży wyklucza zastosowanie artykułu § 1732 ust. 2 czeskiego kodeksu cywilnego (občanský zákoník). (Umowa może być zawarta bezpośrednio w Biurze Podróży lub za pośrednictwem przedstawiciela handlowego (prowizyjnego sprzedawcy, innego Biura Podróży czy agencji turystycznej), która działa w ramach Umowy sprzedaży lub pełnomocnictwa. W przypadku, gdy wyjazd ma ustanowioną minimalną liczbę osób, ta informacja jest zawsze podana przy odpowiednim obiekcie noclegowym lub przy rodzaju wycieczki. Biuro Podróży informuje klientów, że inne fakty dotyczące wycieczek, a także prawa i obowiązki uczestników Umowy turystycznej określają Ogólne Warunki Sprzedaży Wycieczek DER Touristik CZ, a.s., który jest właścicielem marki handlowej i znaku towarowego NEV-DAMA. Warunki są dostępne na stronie internetowej https://www.nev-dama.pl/wazne-informacje/1 i są nieodłączną częścią Umowy turystycznej.
Klientem jest osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła z Biurem Podróży umowę lub osoba, na rzecz której umowa została zawarta, lub osoba, na którą umowa została przeniesiona.