• Wprowadzenie
  • Ważne informacje dla wyjazdów narciarskich do Włoch

Ważne informacje dla wyjazdów narciarskich do Włoch

Podstawowe informacje

Ubezpieczenie na wypadek upadłości Biura Podróży

Biuro Podróży FISCHER, a.s. jest ubezpieczone na wypadek upadłości oraz w zakresie i na warunkach przewidzianych przez ustawę nr 159/1999 Sb (Kodeks cywilny Republiki Czeskiej) w obowiązującej wersji. Stopień pokrycia, warunki uprawniające klienta do ubezpieczenia w przypadku upadłości i specyfikacje ubezpieczyciela są podane na stronie internetowej https://www.nev-dama.pl w sekcji Ważne informacje.

Ograniczenia związane z koronawirusem COVID-19

W momencie przygotowywania tych informacji wydaje się prawdopodobne, że wejście na tereny narciarskie będzie możliwe tylko z tzw. Unijnym Certyfikatem Covid zatwierdzonym przez Parlament Europejski. Certyfikat uprawnia posiadacza do swobodnego przemieszczania się na terenie Unii Europejskiej. Więcej informacji na stronie https://www.gov.pl/web/certyfikat .

Terminy ferii zimowych 2022/2023

14.01. - 29.01.

województwa: łódzkie, lubelskie, podkarpackie, pomorskie, śląskie

21.01. - 05.02.

województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie

28.01. - 12.02.

województwa: kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie

11.02. - 26.02.

województwa: dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie

Terminy usług assistance / wg ośrodka

Alpe Lusia / San Pellegrino - Tre Valli*, Madonna di Campiglio / Pinzolo*, Pejo a Val di Fassa e Carezza:

04.12. do 18.12. i 08.01. do 02.04. (warunki krańcowych terminów nie dotyczą tych ośrodków, u których nie podano terminów pobytu)

 

* tylko dla wybranych obiektów

Terminy gwarantowanych usług rezydenta / wg ośrodka

Aprica i Madesimo: od 03.12. do 23.12. i od 08.01. do 01.04.

Madonna di Campiglio, Marilleva / Folgarida, Monte Bondone, Paganella, Pejo, Tonale / Ponte di Legno* oraz Val di Fiemme / Obereggen: od 03.12. do 23.12. i od 07.01. do 01.04.

(niektóre z terminów krańcowych nie są ważne w tych ośrodkach, przy których nie są wypisane terminy pobytu)

Arabba / Marmolada*: od 08.01. do 26.03.

Bormio / San Colombano,: od 03.12. do 23.12. i od 07.01. do 08.04.

Folgaria / Lavarone*: od 07.01. do 26.03.

Livigno: od 03.12. do 15.04.

Santa Caterina: od 03.12. do 23.12. i od 08.01. do 08.04.

* dotyczy tylko wybranych obiektów

 

Terminy usług assistance / wg ośrodka

Alpe Lusia / San Pellegrino - Tre Valli* oraz Val di Fassa e Carezza: od 03.12. do 23.12. i od 07.01. do 26.03.

(niektóre z terminów krańcowych nie są ważne w tych ośrodkach, przy których nie są wypisane terminy pobytu)

Pinzolo*: od 03.12. do 23.12. i od 07.01. do 01.04.

* dotyczy tylko wybranych obiektów

Usługi rezydenta i asysty Biura Podróży

W niektórych ośrodkach jest do dyspozycji czesko lub słowackojęzyczny reprezentant naszego Biura Podróży - rezydent. Informacje o tym, czy w wybranym obiekcie będzie dostępny, znajduje się w akapicie „Podsumowanie ceny“ w cenniku każdego obiektu. Jeśli znajduje się tam jeden z następujących opisów „usługi rezydenta BP“, „rezydent BP“, „asystent BP“ lub „usługi asystenta BP“,można liczyć na jego obecność i to co najmniej w terminach zgodnie z akapitem „terminy gwarantowanych usług rezydenta“. Jeśli nie znajdą Państwo ani jednej podobnej informacji oznacza to, że w przypadku danego obiektu nie zapewniamy usług rezydenta. Zadaniem rezydenta jest pomoc w organizacji transportu autokarowego (przede wszystkim podczas podróży powrotnej) oraz przy niektórych obiektach noclegowych pomaga Państwu w meldowaniu się i pobieraniu skipassów. Najważniejszą częścią jego obowiązków jest jednak pomoc w przypadku nieprzewidzianych problemów i ewentualnych zachorowań lub wypadków, oraz w informowaniu Państwa o szczegółowej, aktualnej ofercie narciarskiej danego ośrodka. W przypadku niektórych miejsc zakwaterowania działa nasze biuro lub recepcja z ustalonym czasem otwarcia bezpośrednio na miejscu, w przypadku innych miejsc zakwaterowania rezydent jest dostępny bezpośrednio w nich codziennie lub kilka razy w tygodniu w formie ogłoszonych godzin urzędowania, a w przypadku innych miejsc rezydent jest dostępny wyłącznie na telefonie komórkowym w formie usługi assistance. Jednak w przypadku niektórych miejsc zakwaterowania rezydent w ogóle nie jest dostępny, dlatego przed wyjazdem otrzymają Państwo numery telefonów do naszych pracowników na terenie Czech.

W przypadku problemów w miejscu pobytu należy niezwłocznie skontaktować się z przedstawicielem Biura Podróży pod podanym numerem telefonu lub rezydentem na miejscu. Wszyscy nasi klienci mają od nas w instrukcji podróży numer telefonu, pod który mogą dzwonić w razie problemów. Sytuację można najlepiej rozwiązać w miejscu pobytu. Jeśli nie jesteśmy poinformowani, nie możemy pomóc. W związku z tym, jeśli w miejscu pobytu wystąpi jakikolwiek problem, należy niezwłocznie skontaktować się z przedstawicielem Biura Podróży, który może sprawdzić więcej informacji i załatwić lub wyjaśnić sprawę. Bardzo trudne jest po powrocie klienta ponowne udowodnienie i rozwiązanie problemu, który nie został zgłoszony do Biura Podróży. Współpraca klienta jest w tym przypadku niezbędna.

Wybór wyjazdu

Poszczególne ośrodki narciarskie i obiekty są bardzo zróżnicowane, dlatego nie każdy ośrodek czy obiekt spełnia oczekiwania i wymagania każdego klienta. Zanim zdecydują się Państwo na „ten jedyny“ wymarzony wyjazd, prosimy o rozważenie, czego oczekujecie od swojego zimowego urlopu. Warto ocenić, czy zależy na cenie, jakości i / lub kompleksowości oferty narciarskiej / snowboardowej, na położeniu ośrodka, jakości i / lub wyposażeniu hotelu czy apartamentów, na odległości od Polski, prestiżu regionu, kameralności czy może odwrotnie „tętniącego życiem“ ośrodka lub dostępności oferty pozanarciarskiej itd. W celu maksymalnego ułatwienia wyboru, staraliśmy się opisać poszczególne ośrodki pod kątem zakwaterowania oraz warunków narciarskich jak najdokładniej i zachować przejrzystość wszystkich opisów.

Rezydenci

W niektórych ośrodkach będzie do Państwa dyspozycji czesko lub słowackojęzyczny reprezentant naszego biura podróży - rezydent. Informacje o tym, czy w obiekcie, który Państwo wybrali, można liczyć na jego obecność, znajduje się w akapicie „cena za osobę zawiera“ w cenniku każdego obiektu. Jeśli znajduje się tam jeden z następujących komentarzy „usługi rezydenta BP“, „opieka rezydenta BP“ lub „rezydent BP“, można liczyć na jego pomoc i to co najmniej w okresie zob. akapit „terminy gwarantowanych usług rezydenta“ dalej. Jeśli nie znajdą Państwo ani jednej podobnej informacji oznacza to, że w przypadku danego obiektu nie zapewniamy opieki rezydenta. Zadaniem rezydenta jest pomoc w organizacji transportu autokarowego (przede wszystkim podczas podróży powrotnej) oraz przy niektórych obiektach noclegowych pomaga Państwu w meldowaniu się i pobieraniu skipassów. Najważniejszą częścią jego obowiązków jest jednak pomoc podczas nieoczekiwanych problemów, jak choroby lub urazy oraz informowanie Państwa o szczegółowej, aktualnej ofercie narciarskiej danego ośrodka. W niektórych obiektach rezydent jest do Państwa dyspozycji codziennie lub kilka razy w tygodniu w ustalonych godzinach urzędowania, bądź pod numerem telefonu. W niektórych obiektach nie mogą Państwo skorzystać z jego usług, dlatego przed wyjazdem wyposażymy Państwa w numery telefonów do naszych pracowników na terenie Czech.

terminy gwarantowanych usług rezydenta - Włochy / wg ośrodka

Aprica, Madesimo, Marilleva / Folgarida, Monte Bondone, Paganella, Tonale / Ponte di Legno a Val di Fiemme / Obereggen: od 05.12. do 19.12. i od 09.01. do 27.03.

(niektóre krańcowe tygodnie nie dotyczą ośrodków, dla których nie podano dat pobytu)

Arabba / Marmolada**: od 09.01. do 05.04.

Folgaria / Lavarone**: od 09.01. do 21.03.

Livigno: od 28.11. do 17.04.

Santa Caterina: od 05.12. do 19.12. i od 09.01. do 17.04.

Bormio / San Colombano: od 05.12. do 19.12. i od 09.01. do 05.04.

terminy gwarantowanych usług rezydenta - Francja / wg ośrodka

Alpe d’Huez** a Les 2 Alpes**: od 09.01. do 06.02.* i od 06.03. do 27.03.*

Orcières 1850: od 09.01. do 30.01.* i od 13.03. do 20.03.*

Les Menuires: od 12.12. do 19.12.*, od 02.01. do 09.01.*, od 09.01. do 30.01., od 30.01. do 06.02.* i od 13.03. do 27.03.*

Val Thorens: od 02.01. do 09.01.*, od 09.01. do 30.01., od 30.01. do 06.02.* i od 13.03. do 27.03.*

Puy St. Vincent: od 12.12. do 19.12.*, od 09.01. do 30.01., od 30.01. do 06.02.*, od 06.03. do 27.03. i od 28.03. do 04.04.*

Vars: od 12.12. do 19.12.*, od 02.01. do 06.02.* i od 06.03. do 03.04.*

terminy usług assistance - Włochy / wg ośrodka

Alpe Lusia / San Pellegrino - Tre Valli**, Madonna di Campiglio / Pinzolo** a Val di Fassa e Carezza: od 05.12. do 19.12. i od 09.01. do 27.03.

* rezydent jest do dyspozycji przy minimalnej liczbie 20 osób w danym terminie
** rezydent  jest do dyspozycji  tylko dla wybranych obiektów

Obiekty noclegowe z możliwością dojazdu autokarem

Nie do każdego obiektu można dojechać autokarem, nie do każdego jest opłacalny ze względu na trasę i czas podróży. Na stronach opisujących Włochy i Francję znajdą Państwo bazę noclegową oznaczoną piktogramem autokaru: przekreślonego lub nieprzekreślonego (w przypadku Słowenii dojazd autokarem nie jest możliwy dlatego są tam ukazane piktogramy przekreślonego autokaru). Wierzymy, że piktogramy okażą się czytelne – w przypadku obiektów oznaczonych piktogramem autokaru dojazd autokarem jest możliwy, a w przypadku obiektów oznaczonych piktogramem przekreślonym dojazd autokarem nie jest możliwy. Naszym celem jest jak najbliższy dojazd do danego obiektu, jednakże siłą rzeczy jesteśmy ograniczeni możliwościami transportowymi danego autokaru. Piktogramy znajdują się również na stronach z cennikiem. W związki z powyższym chcemy jeszcze zwrócić Państwa uwagę na znaczenie akapitów „szczegółowe informacje dotyczące dojazdu do Włoch, ew. do Francji“ zob. poniżej, w których należy sprawdzić każdy termin widniejący w cenniku każdego konkretnego obiektu noclegowego i porównać z podanym tutaj dniem odjazdu. Jest to konieczne ze względu na to, że terminy pobytów są zazwyczaj ustanowione dla całego sezonu z góry a terminy transportu autokarowego tylko dla wybranych terminów (np. przy pobytach świątecznych i sylwestrowych nie ma możliwości transportu autokarowego). Drugim powodem są nietypowe terminy pobytu w niektórych obiektach w przeciwieństwie do większości obiektów. I wreszcie trzecią przesłanką jest fakt, że w niektórych obiektach oprócz standardowych tygodniowych pobytów z dojazdem autokarem planowane są również pobyty inne, krótsze, które nie zakładają możliwości dojazdu zorganizowanego. Przykładem są ośrodki Val di Fiemme i Monte Bondone, do których transport oferujemy tylko w przypadku pobytów tygodniowych (od soboty do soboty) a pobyty 3-4 dniowe są możliwe tylko z dojazdem własnym.

Szczegółowe informacje dotyczące dojazdu autokarowego do Włoch / pobyty tygodniowe

punkty zbiórki w Republice Czeskiej:

miejsce wyjazdu z Czech:

alfabetycznie - Beroun (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D5), Brno, Hradec Králové, Jablonec nad Nisou, Jihlava (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D1), Liberec, Mladá Boleslav, Most, Olomouc, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Poděbrady (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D11), Praha, Prostějov, Rokycany, Teplice, Ústí nad Labem, Vyškov, Zlín

ważne informacje:

Biuro podróży zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca wyjazdu autokaru w przypadku, gdy do planowanego miejsca odjazdu nie zgłosi się min. 5 osób lub ze względów technicznych czy organizacyjnych. W takim przypadku biuro podróży zaoferuje klientowi alternatywne miejsce odjazdu ze zniżką z ceny transportu autokarowego według następującego klucza: alternatywne miejsce odjazdu w odległości od zamówionego do 50 km/ 16 PLN na osobę, do 100 km / 33 PLN, do 150 km / 50 PLN, do 200 km / 66 PLN, do 250 km / 83 PLN, do 300 km / 100 PLN, do 350 km / 116 PLN, do 400 km / 133 PLN.

Przyjmując powyższą zniżkę , klient wyraża zgodę na zmianę miejsca odjazdu.

ośrodki narciarskie / dni wyjazdu z Czech:

ośrodek / data wyjazdu cena podstawowa 10.12.
2021
08.01.
2022
14.01.
2022
21.01.
2022
28.01.
2022
04.02.
2022
11.02.
2022
18.02.
2022
25.02.
2022
04.03.
2022
11.03.
2022
18.03.
2022
25.03.
2022
01.04.
2022
Aprica 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak ---
Bormio / San Colombtak 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Livigno 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Marilleva / Folgarida 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak ---
Monte Bondone 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak ---
Pejo 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak ---
Santa Caterina 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Tonale / Ponte di Legno 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak ---
Val di Fiemme / Obereggen 365 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak ---
Sestriere 417 PLN tak tak tak tak tak --- --- --- --- tak tak tak tak ---

harmonogram czasowy jazdy autokarów:

Wyjazd z Republiki Czeskiej w piątek według miejsca wyjazdu wieczorem (np. Praga o godz. 22:00), przyjazd na miejsce docelowe w sobotę zwykle między godz. 08:00 – 13:00, wyjazd z ośrodka w następną sobotę zwykle między godz. 15:00 – 20:00, powrót do Czech w niedzielę w porannych lub do południowych godzinach (Praga zazwyczaj ok. 6:00). Powyższe czasy są tylko orientacyjne. Klient otrzyma dokładną godzinę i miejsce wyjazdu w instrukcji wyjazdu 7 dni przed odjazdem.

Szczegółowe informacje dotyczące dojazdu autokarowego do Francji / pobyty tygodniowe

punkty zbiórki w Republice Czeskiej:

miejsce wyjazdu (punkt zbiórki w Republice Czeskiej) oraz cena za przejazd:

(dopłata do ceny transportu podanej na stronach cennika każdego ośrodka, w którym jest oferowany transport autokarowy)

0 PLN / os. Beroun (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D5), Plzeň, Praha, Rozvadov
25 PLN / os. Transport będzie realizowany przy spełnieniu warunku minimalnej liczby uczestników tj. 4 osoby / miejsce odjazdu: České Budějovice, Hradec Králové, Chomutov, Liberec, Mladá Boleslav, Most, Pardubice, Poděbrady, Teplice, Ústí nad Labem
35 PLN / os. Transport będzie realizowany przy spełnieniu warunku minimalnej liczby uczestników tj. 4 osoby / miejsce odjazdu: Brno, Jihlava (stacja benzynowa ÖMV na autostradzie D1)
50 PLN / os. Transport będzie realizowany przy spełnieniu warunku minimalnej liczby uczestników tj. 4 osoby / miejsce odjazdu: Olomouc, Ostrava

ważne informacje:

Biuro podróży zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca wyjazdu autokaru w przypadku, gdy do planowanego miejsca odjazdu nie zgłoszą się min. 4 osoby albo ze względów technicznych czy organizacyjnych. W takim przypadku biuro podróży zaoferuje klientowi alternatywne miejsce wyjazdu ze zniżką z ceny transportu autokarowego w wysokości dopłaty do odpowiedniego miejsca odjazdu.

harmonogram czasowy jazdy autokarów:

Wyjazd z Republiki Czeskiej w piątek według miejsca wyjazdu wieczorem (np. Praga o godz. 19:30), przyjazd na miejsce docelowe w sobotę zwykle między godz. 11:00 – 15:00, wyjazd z ośrodka następną sobotę zwykle między godz. 14:30 – 19:00 (uwaga: wyjazd z Orcières 1850 może być zaplanowany wcześniej), powrót do Czech w niedzielę w dopołudniowych lub do południowych godzinach (Praga zazwyczaj ok. 10:00). Podczas oczekiwania na inne autokary w punktach zbiórki (Moûtiers, Briançon lub Chambéry), trzeba zwykle liczyć się z dłuższą przerwą, którą można wykorzystać na zakupy w centrum handlowym.

Powyższe czasy są tylko orientacyjne. Klient otrzyma dokładną godzinę i miejsce wyjazdu w instrukcji wyjazdu 7 dni przed odjazdem.

ośrodki narciarskie / dni wyjazdu z Czech:

ośrodek / data wyjazdu cena podstawowa 10.12.
2021
8.1.
2022
14.01.
2022
21.01.
2022
28.01.
2022
04.03.
2022
11.03.
2022
18.03.
2022
25.03.
2022
Alpe d’Huez 417 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Auris en Oisans 417 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Flaine 409 PLN --- tak tak tak --- --- --- --- ---
Chamonix 409 PLN --- --- tak --- --- --- tak tak ---
La Plagne 409 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
La Rosière 409 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Les 2 Alpes 417 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Les Arcs 409 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Les Menuires 409 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Les Orres 417 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Les Sybelles 417 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Méribel / Mottaret 409 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Orcières 1850 417 PLN --- tak tak tak --- --- tak --- ---
Oz en Oisans 417 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak ---
Puy St. Vincent 417 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Risoul / Vars 417 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Saint Francois Longchamp 409 PLN --- tak tak tak --- --- tak --- ---
Serre Chevalier 417 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Tignes 409 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Val Cenis 409 PLN --- tak tak tak --- --- tak --- ---
Val Thorens 409 PLN tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Valmeinier 409 PLN --- tak tak tak tak tak tak tak tak

Trasy zjazdowe i infrastruktura przewozowa

Stopień trudności trasy narciarskiej (na mapach narciarskich i w samych ośrodkach narciarskich) jest oznaczony odpowiednimi kolorami. Czarne trasy są przeznaczone dla najbardziej doświadczonych narciarzy i niektóre z nich są rzadko przygotowywane, nieregularnie lub wcale. Czerwone trasy są przeznaczone dla średniozaawansowanych narciarzy, natomiast dla narciarzy mniej doświadczonych i początkujących są przygotowane trasy niebieskie lub zielone. W niektórych przypadkach kolor oznaczenia nie odnosi się do całej trasy, ale do najtrudniejszego fragmentu.

 

Przygotowywanie stoków ze względu na bezpieczeństwo narciarzy odbywa się w większości przypadków po wyłączeniu wyciągów, które zmienia się w zależności od ośrodka, daty, a także od ich konkretnej lokalizacji. Biorąc pod uwagę te czynniki wyciągi są zazwyczaj czynne od 8:00 - 9:30 do 15:30 -17:30. Działanie wyciągów może być ograniczone ze względu na warunki pogodowe, niebezpieczeństwo lawinowe lub z powodów technicznych. Za przerwy w działaniu związane z powyższymi czynnikami administrator (również i Biuro Podróży) nie ponosi odpowiedzialności i tylko w wyjątkowych wypadkach zwraca poniesione koszty.

 

Na samym początku i na końcu sezonu zimowego (narty przedświąteczne i wiosenne) nie wszystkie stoki danego ośrodka narciarskiego muszą być całkowicie sztucznie naśnieżane/utrzymywane; z reguły ośrodki narciarskie w przygotowaniu tras przechodzą od głównych tras do bardziej odległych. O zasięgu otwartych części ośrodka decydują aktualne warunki pogodowo-techniczne, pojemność operatora, a także ilość sprzedanych karnetów narciarskich. Zwiększone ryzyko tych ograniczeń działalności w marginalnych okresach sezonu jest zwykle równoważone znacznie niższą ceną karnetów narciarskich niż w głównym sezonie.

 

Na każdym terenie narciarskim bezwzględnie należy przestrzegać zasad poruszania się po oznakowanych trasach zjazdowych, a szczególnie ważne jest przestrzeganie przepisów dotyczących zamykania niektórych tras, czy to ze względu na ich niewielkie opady śniegu, czy też nieuchronne zagrożenie lawinowe lub wyścigi. Jednak konieczne jest przestrzeganie wszystkich innych zasad, które różnią się w zależności od ośrodka. Zazwyczaj są one wymienione w najczęściej używanych językach na świecie na mapach narciarskich lub na tablicach informacyjnych w głównych punktach startowych terenu narciarskiego i zazwyczaj zawierają ograniczenia nałożone przez prawo lub dekret lokalny, których naruszenie może nawet zostać ukarane grzywną. Wiele ośrodków oferuje również wolny teren narciarski.

 

Chcemy jeszcze zwrócić uwagę na pewną dysproporcje między informacjami na temat tras i wyciągów podanymi na naszych stronach internetowych a prezentowanymi przez poszczególne ośrodki narciarskie. Często podane przez nas wartości różnią się od oficjalnych, w większości niższych. Wszystkie ośrodki (ew. ośrodki, w których mieliśmy taką możliwość) próbowaliśmy zmierzyć i policzyć w ten sam sposób i uzyskać jak najbardziej zbliżone informacje. Prawda jest taka, że we wszystkich alpejskich ośrodkach informacje są relatywne i należy je rozumieć orientacyjne (niektóre ośrodki do swoich sum zaliczają nieprzygotowane trasy oprócz tych oficjalnych, trawersy itd., o czym zwykle informujemy w sekcji „Ważne informacje“ poszczególnych stron tytułowych ośrodków. W razie wątpliwości pierwszeństwo mają informacje o długości stoków podane na naszej stronie internetowej.

 

I na sam koniec jeszcze jedno ostrzeżenie, prawdopodobnie najważniejsze. We Włoszech istnieje przepis, który zobowiązuje wszystkie dzieci poniżej 14 roku życia do noszenia homologowanych kasków narciarskich.

Skipassy

W przypadku wyjazdów obejmujących skipass, są już skipasy wliczone w cenie podstawowej. Podczas zamawiania wyjazdu należy poinformować, jaki typ skipassu Państwo preferujecie (zob. zniżki i dopłaty w ramach skipassów w cenniku) oraz czy będziecie zainteresowani rozszerzeniem skipassu na dzień odjazdu (w przypadku niektórych wyjazdów od 3 do 6 dni pobytu skipass w dniu wyjazdu jest już w cenie podstawowej. W przpadku korzystania z transportu autobusowego zapewnianego przez nasze Biuro Podróży, często zalecamy takie przedłużenie ze względu na powód zakończenia noclegu rano i wyjazdu autobusem z ośrodka po południu lub wieczorem. Na podstawie naszych doświadczeń z lat ubiegłych zwracamy również uwagę na brak możliwości zmiany rodzaju skipassu (jego długości lub ważności w danym obszarze) w miejscu pobytu w niektórych ośrodkach narciarskich, lub na stosunkowo skomplikowane rozwiązanie niektórych zmian tego typu. Jeśli klient zażąda zmiany z przesunięciem do kategorii „nie-narciarzy”, nie ma możliwości powrotu do kategorii „narciarzy” na tych samych warunkach cenowych (cena skipassu będzie wtedy zależeć od opublikowanej oficjalnej ceny ośrodka). We wszystkich ośrodkach narciarskich, przy korzystaniu z któregokolwiek ze zniżkowych skipassów (np. typu „junior”) lub bezpłatnych skipassów (są to również te, dla których jest naliczana zniżka w takiej samej wysokości jak zniżka dla nienarciarzy) dla małych/ mniejszych dzieci (np. typ „bimbo”), należy przedstawić ważny dokument podróży w celu zweryfikowania daty urodzenia oraz, w niektórych przypadkach, powiązania rodzinego. Informujemy, że w niektórych ośrodkach narciarskich, gdzie dzieci mają zniżkę ze względu na kategorię wiekową zgodną ze zniżką dla nienarciarzy (lub różnica między zniżką dla nienarciarzy i zniżką dla dzieci jest mniejsza niż 30 % wysokości zniżki dla nienarciarza), każda ta zniżka (ew. korzystanie z każdego skipassu gratis lub skipassu tańszego) uwarunkowana jest obecnością jednego z jeżdżących rodziców lub, w zależności od ośrodka, innego dorosłego opiekuna lub osoby dorosłej korzystającej ze skipassu z tą samą ważnością skipassu pod względem długości i ważności na danym obszarze. W przypadku zakwaterowania, zwłaszcza w hotelach, które oferują dla 1 lub 2 dzieci odpowiedniej kategorii wiekowej bezpłatnie pobyt, podstawowe wyżywienie i skipass (w tym wypadku w cenniku jest informacja, że skipass jess „gratis“ lub „za darmo“), nie można odliczyć zniżki z tabelki skipassów, podanej we wstępie danego cennika danego ośrodka, zarówno ważny jest warunek podany powyżej, tzn. korzystanie ze skipassu dla dzieci jest uwarunkowane towarzyszeniem co najmniej jednego rodzica lub jednej osoby dorosłej (w zależności od ośrodka narciarskiego) z tym samym skipassem pod względem długości i obszaru ważności na danym obszarze. Jeśli ten warunek nie może zostać spełniony, można dokupić skipass dla dzieci w cenie najbliższej kategorii wiekowej. W kilku przypadkach skipass typu „bimbo“ podlega symbolicznej kwocie płatnej na miejscu; opłaty te nie mogą być dokonane za pośrednictwem naszego Biura.

Zakupiony skipass jest nieprzenośny, co oznacza, że nie można go pożyczać i zamieniać między sobą. Większość ośrodków narciarskich to kontroluje i w przypadku naruszeń skipass zostanie zablokowany oraz zostanie nałożona stosowna kara. Wyjątkami są karnety narciarskie oznaczone jako przenośne, które są oferowane rodzinom z dziećmi za dodatkową opłatą w niektórych ośrodkach narciarskich, a są częścią naszej oferty. Zazwyczaj chodzi o skipas dla rodziców z dzieckiem do 3 roku życia (informacja o dokładnym wieku dziecka jest zawsze zawarta w cenniku „zniżek i dopłat w ramach skipassów” według konkretnego ośrodka), który jest przenośny między oboma rodzicami i pozwala jednemu z rodziców jeździć na nartach, podczas gdy drugi z rodziców opiekuje się dzieckiem niejeżdżącym na nartach a któremu nie przysługuje skipass; nie ma to wpływu na prawo innego dziecka z tej samej rodziny do 8 lat do posiadania skipassu ze zniżką na kategorię bimbo o tej samej długości i terminie ważności. W wielu ośrodkach cena skipassu zawiera też inne usługi. Chodzi szczególnie o skibusy, które zapewniają przejazdy oraz połączenia między ośrodkami. Na miejscu należy upewnić się, czy korzystanie ze skibusów pomiędzy ośrodkami odbywa się na podstawie odpowiedniego skipassu pod względem ważności obszarowej. W niektórych przypadkach skipass daje możliwość np. wstępu na basen, lodowisko czy na oświetlony wieczorny stok. Nie oznacza to, że z tych usług można korzystać przez cały pobyt, bez ograniczeń - najczęściej dotyczy to niektórych dni lub określonych godzin, w pozostałych terminach te usługi są standardowo opłacane przez posiadaczy skipassów. O zasadach panujących w konkretnym ośrodku poinformujemy Państwa w Biurze. W związku ze stopniowym wprowadzaniem skipassów w postaci przenośnych kart magnetycznych (tzw. keycard) w większości ośrodków narciarskich trzeba liczyć się ze wnoszeniem kaucji za ten rodzaj skipassu.
W zależności od ośrodka kwota wynosi od 2 do 8 €.

Zwracamy uwagę, że zamknięcie części obszaru narciarskiego, z jakichkolwiek przyczyn, nie uprawnia posiadacza skipassu do jakiegokolwiek odszkodowania od Biura Podróży. Wyjątkiem są bazy noclegowe, dla których w tym roku oferujemy “gwarancję śniegu“, szczegóły można znaleźć w akapicie o tej samej nazwie na naszej stronie internetowej. Jeśli jednak operator takiego obszaru zdecyduje się na wypłatę rekompensaty finansowej, Biuro Podróży w całości zwróci klientom to odszkodowanie. Podobnie jest w przypadku możliwości „darmowej” jazdy na nartach w innym ośrodku. Jest to bonus i zależy od aktualnych warunków śniegowych w danych ośrodkach, funkcjonalności połączenia itp.

Ważne informacje

Wszystkie informacje podane na naszej stronie internetowej zgodne są ze stanem faktycznym lub przewidywanym w chwili tworzenia strony. Z tego powodu chcielibyśmy zwrócić uwagę, że mogą wystąpić pewne różnice oraz zastrzegamy sobie prawo do możliwości dodatkowych zmian - np. przesunięcie przystanków skibusu, zmiany tras linii skibusu, niedokończenie budowy snowparku, zamknięcie któregoś z wyciągów, drobne zmiany w wyżywieniu, zmiany rozmieszczenia lub charakteru łóżek, wprowadzenia lub zmiany w wysokości opłat klimatycznych, możliwość zmiany ceny połączenia wi-fi, sprzątania końcowego, kart klubowych, opłat za pobyt z psem itp. Podane odległości i lokalizacje poszczególnych usług i zakwaterowań w ramach konkretnego ośrodka są tylko orientacyjne, ewentualnie przybliżone.

Niektóre usługi, ew. wyposażenie wypisane w akapicie „wyposażenie i usługi“ itd. przy każdym zakwaterowaniu, mimo że nie są oznaczone *, są dodatkowo płatne. Na przykład konsumpcja w barze lub restauracji, rozmowy telefoniczne, dopłaty za serwis i wypożyczenie sprzętu narciarskiego, opłata za produkty przy usłudze „dostawa“ itd.

Jednocześnie należy pamiętać, że w niektórych obiektach hotelowych, gdzie oferowany jest pobyt dla małych dzieci (granica wieku jest zawsze określona dla danego obiektu zakwaterowania) bezpłatnie lub za ustaloną kwotę, znacznie niższą niż cena podstawowa (zob. akapit „zniżki“ i / lub „dopłaty“), pobyt jest oferowany bez prawa do łóżka (liczba osób w pokoju jest liczona bez dziecka) i ewentualne wyżywienie jest płatne na miejscu - o szczegóły prosimy zapytać w naszym Biurze Podróży. W niektórych obiektach hotelowych oprócz zniżek na 3. i / lub 4. łóżko oferowane są zniżki na 2. łóżko i odnoszą się do pokoi typu Standard 2 (jeśli cennik konkretnego obiektu nie wskazuje inaczej.

Zwracamy również uwagę na przestrzeganie godzin otwarcia oraz innych obowiązków. Przykładowo są to baseny, z których korzystanie uwarunkowane jest używaniem czepka kąpielowego i kąpielówek (również do sauny), i które nie są otwarte 24 godziny na dobę, ale tylko w godzinach wskazanych przez odpowiednią bazę noclegową, ograniczenia w korzystaniu z niektórych usług ze względu na wiek (np. ograniczenia w dostępie do siłowni, sauna itp. dla dzieci w określonym wieku lub w towarzystwie osoby dorosłej itp.) lub z poszanowaniem spokoju w godzinach popołudniowych i nocnych.

Zwracamy również uwagę na wielkość miejsc parkingowych, szczególnie tych garażowych (nie tylko na wysokość wjazdu), które są przygotowane dla samochodów standardowych rozmiarów i napędzie, dlatego często samochody większe i na gaz nie mają możliwości swobodnego parkowania, często w ogóle się nie mieszczą na miejscu parkingowym.

Biuro podróży nie ma wpływu na rozpoczęcie i zakończenie niektórych usług wypisanych przy poszczególnych ośrodkach i zakwaterowaniach, które są zazwyczaj realizowane tylko w sezonie głównym. Może się tak zdarzyć, że w porównaniu do głównego sezonu turystycznego, do którego odnoszą się wszystkie informacje podane na stronach, niektóre usługi nie będą dostępne. W ramach poszczególnych ośrodków chodzi np. o usługi typu skibusu, basenu miejskiego, lodowiska lub nocnego narciarstwa, w obiekcie noclegowym usługi takie jak piano bar, programy animacyjne, masaże itd., czyli można powiedzieć, że są to usługi tylko drugorzędne (szczegółowe informacje udostępnimy w BP). Wierzymy, że ta mała niepewność nie będzie powodem do rezygnacji z urlopu w tych terminach. Ograniczenie wyżej wymienionych usług jest rekompensowane niższym cenami. Usługi lub oferty, które są świadczone bezpłatnie lub opcjonalnie dodatkowo płatną w miejscu pobytu (np. łóżeczko, pościel, pobyt ze zwierzęciem,…) muszą być określone w umowie, w przeciwnym razie nie mogą zostać zaakceptowane przez właściciela.

Łóżeczka dla dzieci standardowo przeznaczone są dla dzieci do 2 roku życia, w przypadku zainteresowania łóżeczkiem dla starszego dziecka (max. do 3 lat) prosimy o wcześniejszy kontakt. Łóżeczko dziecięce zazwyczaj nie jest możliwe poza pełnym obłożeniem apartamentu/pokoju. W kącikach dla dzieci z reguły ograniczenia w ich użytkowaniu dotyczą nie tylko określonej granicy wieku, ale także godzin w których są czynne.

Dla niektórych miejsc noclegowych pod pojęciem TV sat. rozumiana jest również telewizja kablowa. Jeśli dany obiekt noclegowy zapewnia połączenie internetowe Wi-Fi, nie możemy zagwarantować dobrej jakości sygnału w całym obiekcie oraz w najczęściej używanych godzinach.

Osobnym rozdziałem jest też ogrzewanie, zwłaszcza w nadchodzącym sezonie zimowym. Maksymalna standardowa temperatura we Włoszech, na którą były ustawione urządzenia grzewcze w pokojach i apartamentach, wynosiła od 19 do 23 °C i nie było możliwości ustawienia na temperaturę wyższą, ewentualnie było to możliwe za dodatkową opłatą. W nadchodzącym sezonie zimowym, w związku z gwałtownie rosnącymi cenami paliw i energii oraz związanymi z tym działaniami oszczędnościowymi, często można spodziewać się dalszego obniżenia komfortu cieplnego w obiektach noclegowych. Ze względu na niższe temperatury ogrzewania w przeciwieństwie do tych w Polsce, mieszkańcy są przyzwyczajeni do noszenia w domu cieplejszych ubrań i nie rozumieją roszczeń naszych narciarzy. Należy zwrócić uwagę na fakt, że przy niższych temperaturach zewnętrznych oraz rzadkiego wietrzenia pokoju przy suszeniu wielu wilgotnych ubrań i wyposażenia narciarskiego może dojść do szybkiego pojawienia się pleśni również w ramach takich obiektów, które są ogrzewane standardowo i mają prawidłową wentylację. To ryzyko trzeba brać pod uwagę przy wyborze obiektu noclegowego z dopłatą do ceny podstawowej za zużytą energię poza ceną podstawową.

O ile nie podano inaczej, Biuro Podróży nie zapewnia żadnego programu w miejscu pobytu.

Należy pamiętać, że Biuro Podróży nie ma wpływu na warunki klimatyczne i nie może ponosić odpowiedzialności za ich skutki; zaplecze techniczne ośrodków zimowych jest przystosowane do normalnych warunków zimowych, tzn. od operatorów nie można wymagać np. obsługi kolejek linowych w czasie wichury, perfekcyjne przygotowanie tras narciarskich podczas niesprzyjających warunków śniegowych lub produkcji dostatecznej ilości sztucznego śniegu przy wysokich temperaturach.

Zastrzegamy sobie prawo do błędów drukarskich na stronie internetowej.

Paszporty, wizy

Nasze Biuro Podróży oferuje ograniczone czasowo pobyty turystyczne, dla obywateli Polski i innych państw członkowskich UE. Przed wyjazdem do krajów członkowskich UE i Szwajcarii nie ma konieczności załatwiania wiz (jeżeli pobyt turystyczny nie jest bezpośrednio związany z pobytem długoterminowym, np. w celu pracy lub nauki). Zalecamy, aby obywatele państw członkowskich UE sprawdzili przed podróżą w ambasadzie odwiedzanego państwa, czy warunki wjazdu i pobytu nie uległy zmianie. Obywatelom krajów spoza UE zalecamy sprawdzenie warunków wjazdu i pobytu w ambasadzie odwiedzanego państwa przed wyjazdem.

Ze względu na to, że wszystkie kraje, które mamy w ofercie, są podobnie jak Polska sygnatariuszami układu Schengen, od obywateli Polski nie są wymagane wizy. Do wjazdu i pobytu w obcym państwie mają jednak prawo osoby spełniające warunki ustanowione przez prawo danego kraju. Biuro Podróży poleca klientom, by przed wyjazdem sprawdzili w przedstawicielstwie danego państwa czy warunki te nie uległy zmianie. W związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej każdy polski obywatel ma prawo do pobytu w innym państwie członkowskim (tzw. przepływ osób). Prawo to może być ograniczone tylko w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa, spokoju publicznego i zdrowia. Obywatel Polski nie ma w ramach pobytu turystycznego w krajach Unii obowiązku meldunkowego, w przypadku pobytów turystycznych w Szwajcarii do 90 dni nie jest wymagane żadne specjalne zezwolenie ani odprawa. Każdy podróżny jest odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów paszportowych, celnych, zdrowotnych i innych obowiązujących w danym państwie docelowym; ponosi również odpowiedzialność za ważność swoich dokumentów zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Polski. Wszelkie koszty, które powstaną na wskutek złamania tych przepisów, ponosi podróżny. Podczas podróży do krajów Unii Europejskiej można oprócz ważnego paszportu korzystać z dowodu osobistego. Ponieważ Szwajcaria nie jest państwem członkowskim UE, zalecamy używanie ważnego paszportu. Zwracamy uwagę, że dzieci do 15 roku życia muszą mieć przy wyjazdach zagranicznych własny paszport.

Wymagania zdrowotne

Nasze Biuro Podróży oferuje pobyt turystyczny w krajach, w których obywatele Polski i innych państw członkowskich UE nie muszą się szczepić przed podróżą. Polecamy więcej informacji na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Transport

Dojazd własny

Klienci, którzy zdecydują się na dojazd własnym samochodem, mogą liczyć na to, że otrzymają od nas wszystkie potrzebne informacje wraz z polecaną trasą, ewentualnymi ograniczeniami, obowiązkowymi opłatami drogowymi, cenami paliw za granicą i planem lub opisem miejsca docelowego. Informacje dotyczące dojazdu staramy się na bieżąco aktualizować, reagując na wszelkie zmiany (opłaty, zmiany w organizacji ruchu czy znaków drogowych), nie możemy jednak gwarantować i zwracać ewentualnych dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zmian. Aby informacje były bardziej przejrzyste, umieściliśmy dane o odległościach
i podstawowych trasach na wstępie każdego opisu ośrodka narciarskiego. Szczegółowe informacje można znaleźć w opisach na pierwszej stronie niektórych głównych regionów. Uprzedzamy, że wspomniane wyżej polecane trasy dojazdu są efektem naszego długoletniego doświadczenia i często nie pokrywają się
z trasami wskazywanymi przez nawigacje GPS. Powodem jest to, że niektóre urządzenia GPS nie biorą pod uwagę sezonowych zmian, takich jak zamknięcie górskich przełęczy oraz nie potrafią obiektywnie ocenić jakość i stopień trudności niektórych tras. W przypadku późnego przyjazdu prosimy z naszym serwisem telefonicznym, numer jest wskazanym w instrukcji podróży. Eliminuje to ryzyko bardzo nieprzyjemnej sytuacji, w której goście nie byliby w stanie dotrzeć na czas do miejsca zakwaterowania i w związku z tym ich zakwaterowanie zostałoby odwołane.

Transport autokarowy (uwaga- tylko miejsca wyjazdu z Republiki Czeskiej)

aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z naszym biurem podróży

Noclegi

Terminy pobytu / czas rozpoczęcia / koniec zakwaterowania

Przy wyjazdach, gdzie jest zawarte w cenie zakwaterowanie na 7 nocy, dniem rozpoczynającym i kończącym pobyt jest zazwyczaj sobota. Wyjątkami jest często część pobytów bożonarodzeniowych, sylwestrowych i wielkanocnych. Dokładne terminy pobytu są podane przy każdym cenniku w ramach wstępnie wypisanych terminów. Przy pobytach krótszych niż 7 nocy, dzień rozpoczęcia i końca pobytu jest w niektórych przypadkach stały (np. przy trzydniowych, czterodniowych, pięciodniowych pobytach od czwartku do niedzieli, od niedzieli do czwartku lub piątku wyszczególnione u danych ośrodków) i wstępnie wypisane terminy przy cenniku temu odpowiadają. W niektórych przypadkach długość pobytu jest dowolna, ale często istnieje limit minimalnej ilości nocy (są to np. daty przedświąteczne i wiosenne). W przypadku, gdy wybraliście dojazd własny, zakwaterować się można w pierwszy dzień pobytu w godzinach popołudniowych lub wieczornych, zazwyczaj od 14:00 do 18:00, najpóźniej między godz. 19:00 do 23:00, zgodnie z zasadami danego obiektu. Za późniejszy przyjazd po godzinie 19:00 jest w niektórych przypadkach pobierana dodatkowa opłata. W przypadku przyjazdu po godzinie 23:00 nie gwarantujemy, że zostaną Państwo zakwaterowani. W przypadku transportu autokarowego zakwaterowanie jest zapewnione według możliwości organizacyjnych Biura Podróży/ danego obiektu, najpóźniej jak przy transporcie własnym. Wykwaterowanie odbywa się w ostatni dzień pobytu w porannych godzinach, zazwyczaj między godzinami 9:00 a 10:00, nie między godzinami 7:00 i 9:00 lub wcześniej. Przy pobytach z dojazdem własnym można oczywiście umówić się indywidualnie na wcześniejsze wykwaterowanie, trzeba jednak dostosować się do czasowych możliwości Biura / danego obiektu. Za wcześniejsze wykwaterowanie może być w niektórych przypadkach pobierana opłata. Dokładne informacje otrzymacie Państwo w instrukcji wyjazdu, na życzenie możemy dostarczyć je z wyprzedzeniem.

Zakwaterowanie

Na oznaczenie kategorii obiektu z bazy noclegowej na naszych stronach wybraliśmy trzy symbole. Symbolem H do HHHHH oraz HHS do HHHHS są oznaczone obiekty, dla których takie oznaczenie jest oficjalne, czyli otrzymały od właściwego organu, zgodnie z obowiązującymi kryteriami ocenę jakości, którą symbolizuje odpowiednia liczba gwiazdek, przy czym ilość gwiazdek jest adekwatna do jakości. Szereg obiektów nie posiada jednak takiego oznaczenia lub stanowią one część bazy noclegowej, w przypadku której nie stosuje się oznaczenia gwiazdkami. Właśnie w ich przypadku użyliśmy naszego systemu oceny – ocenę od ♣ do ♣♣♣♣, w której staraliśmy się stosować do takiego samego systemu przydziału oznaczeń jakości, jaki stosują oficjalne instytucje w danym regionie.

 

Mimo, że staraliśmy się opisać jak najdokładniej wszystkie typy i wyposażenie poszczególnych zakwaterowań, w wyjątkowych przypadkach mogą wystąpić drobne różnice (nietypowe apartamenty lub pokoje pod względem ustawienia i rodzaju poszczególnych łóżek, oddzielenie niektórych pomieszczeń np. meblościanką, brak sejfu w jednym z pokojów, w całym hotelu, apartament dostosowany dla niepełnosprawnych, który nie ma zasłonki pod prysznicem …), Biuro Podróży nie może wpłynąć na przydzielenie różnych typologii. Jednocześnie chcemy zwrócić uwagę, że podane dane o powierzchni poszczególnych obiektów mają charakter tylko informacyjny i mogą się w rzeczywistości różnić, w wyjątkowym przypadkach o ponad 10 %.

Należy również pamiętać, że apartamenty znajdujące się w tym samym domu mogą nie mieć tego samego wyposażenia, np. wyposażenia kuchennego, tego samego rodzaju koców/kołder itp. Osobnym rozdziałem są opisy prywatnych apartamentów i większości obiektów / rezydencji sprzedawanych pod jedną „ogólną“ nazwą. Należy wziąć pod uwagę, że opis apartamentów ma charakter orientacyjny, ze względu na to, że często chodzi o kilkaset mieszkań należących do różnych właścicieli, opis przedstawiający wszystkie możliwe kombinacje łóżek, położenia, powierzchni, wyposażenia itd., jest prawie niemożliwy. Przy opisie obiektów, przede wszystkim w ramach francuskich ośrodków narciarskich, często używamy terminu „kabina”. Chodzi o małą sypialnię, zazwyczaj bez okna, często jest to zabudowa drewniana i nie zawsze oddzielona drzwiami, ale na przykład tylko zasłoną lub przesuwaną ścianką albo w ogóle nie musi być oddzielona.

 

Należy pamiętać, że niektóre niestandardowe typologie pokoi hotelowych, takie jak „pokoje Family (rodzinne)”, mogą podlegać obowiązkowemu minimalnemu obłożeniu osób.

 

Zakwaterowanie infanta (dziecko do nieukończonych 2 lat, w wyjątkowych przypadkach dla niektórych obiektów noclegowych dziecko w wieku do 3 lub 4 lat) bez względu na to, czy korzysta z łóżeczka czy nie, nie jest w większości przypadków możliwe przy pełnym obłożeniu pokoju/apartamentu. Więcej informacji odnośnie zakwaterowania „infanta“ można znaleźć w cenniku w ustępie „dzieci do 2 lat ponad maksymalne obłożenie" przy każdym obiekcie. Ta usługa jest zawsze na zapytanie, przed potwierdzeniem Umowy  o wycieczce.

Podstawowy opis pokoi

Standard 1 -
pokój z 1 pojedynczym łóżkiem, łazienka zwykle z prysznicem

Standard 2 -
pokój z łóżkiem małżeńskim lub 2 pojedynczymi łóżkami, łazienka zwykle z prysznicem

Standard 3 -
pokój z łóżkiem małżeńskim i 1 pojedynczym łóżkiem lub z 3 pojedynczymi łóżkami, łazienka zwykle z prysznicem

Standard 4 -
pokój z 2 łóżkami małżeńskimi lub z łóżkiem małżeńskim i 2 pojedynczymi łóżkami lub z 4 pojedynczymi łóżkami, łazienka zwykle z prysznicem

 

Większość odstępstw od opisu podstawowego pokoi i ewentualnie inne specyfikacje lub inne typy pokoi znajdą Państwo przy każdym opisie zakwaterowania (np. określenie charakteru 3. i 4. łóżka, obecność balkonu, wszystkie łazienki z wanną, brak łóżka małżeńskiego w ramach dwuosobowego pokoju, ofertę pokojów ponadstandartowych itd.).

 

Używamy również specjalny piktogram, w którym wskazane są miejsca noclegowe z możliwością zakwaterowania dla osób o ograniczonej mobilności. Jednak z rzadkimi wyjątkami taki bezbarierowy układ dotyczy tylko wybranych pokoi lub apartamentów, a nie całego obiektu. W każdym razie zawsze należy z góry zweryfikować szczegółowe warunki.

Sprzątanie końcowe

W większości apartamentów sprzątanie końcowe jest zawarte w cenie wyjazdu, w niektórych przypadkach może być za obowiązkową lub opcjonalną dopłatą (w PLN przy płatności w BP, ewentualnie w walucie obowiązującej w danym kraju z płatnością na miejscu) lub klienci sami wykonują sprzątanie końcowe. Informacje na temat opłat za sprzątanie końcowe są zawsze w cenniku, jeśli ich nie ma, apartamenty należy posprzątać samodzielnie. Nawet jeśli sprzątanie końcowe jest zawarte w cenie lub jest za dopłatą, klienci mają obowiązek sprzątania w trakcie pobytu, chodzi na przykład o zamiecenie podłogi, wyniesienie śmieci itd., Aneks kuchenny musi zostać w dobrym stanie, wraz z odmrożeniem lodówki, umyciem naczyń itd. W niektórych obiektach można opcjonalnie dopłacić za sprzątniecie kuchni. Chcielibyśmy również zwrócić uwagę na fakt, że informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej dotyczą stanu obowiązującego w momencie przygotowań i możliwe są w stosunku do nich pewne zmiany opłat na miejscu pobytu, na przykład dla nadchodzącego sezonu zimowego.

Kaucja za apartament

Informujemy, że w przypadku zakwaterowania w większości apartamentów na miejscu pobierana jest zwrotna kaucja, przede wszystkim jako zabezpieczenie w przypadku zniszczenia wyposażenia lub ze względu na sprzątanie końcowe (zob. akapit poprzedni). Wysokość kaucji jest różna w zależności od zwyczaju kraju czy destynacji lub konkretnego obiektu. Wysokość kaucji zazwyczaj wynosi od 50 do 200 €.  Wciąż przybywa obiektów, w których kaucja pobierana jest kartą lub tylko za jej pośrednictwem (w formie preautoryzacji karty płatniczej, blokada środków może trwać nawet kilka dni, Biuro Podróży na to nie ma wpływu). Przy oddaniu pokoju / apartamentu w stanie nieuszkodzonym lub posprzątanym (zgodnie z konkretnymi warunkami), zostanie kaucja zwrócona lub przeautoryzacja zostanie anulowana. Dokładne informacje można znaleźć
w cenniku.

Opłaty klimatyczne

Opłaty klimatyczne zostały wprowadzone we Włoszech dopiero w ostatnich latach, ale obecnie obowiązują niemal wszędzie. A w miejscach, gdzie jeszcze tak nie jest, mogą być wprowadzne również w sezonie zimowym 2021/2022. Opłata klimatyczna jest już przy niektórych obiektach zawarta w cenie podstawowej, przy niektórych jest płatna na miejscu w formie obowiązkowej dopłaty - informacje na ten temat znajdą Państwo w cenniku. Zwracamy uwagę, że podane informacje wskazują na stan w chwili przygotowywania stron, dlatego należy liczyć się z możliwością zmiany, ponieważ wysokość podatku turystycznego zmienia się w zależności od danego samorządu terytorialnego. Biuro Podróży nie ma na takie zmiany wpływu.

Ceny/Umowy/Ubezpieczenia

Cena zawiera

Akapit o tej nazwie lub podobnej (np. „cena za osobę zawiera“) można znaleźć w cenniku przy każdym obiekcie na naszej stronie www.nev-dama.pl.

Cena wyjazdu, gwarancja ceny

Ceny wyjazdów są podane w polskich złotych (PLN), jeśli nie podano inaczej. Jeśli cena obejmuje również karnet narciarski- skipass (jest to „pakiet zakwaterowania z karnetem narciarskim”), reguły używania tego skipassu podlegają zasadom i obowiązkom danego ośrodka, danego operatora, ponieważ nasze Biuro Podróży jest jedynie pośrednikiem w tej sprzedaży. W związku z tym wszelkie spory wynikające z korzystania ze stoków narciarskich i sprzętu transportowego podlegają jurysdykcji zagranicznej i podlegają lokalnie obowiązującemu prawu oraz ogólnym warunkom operatora stoków narciarskich i sprzętu transportowego.

Umowa oraz warunki uczestnictwa

Więź prawna między Biurem Podróży a klientem jest regulowana przepisami nr 89/2012 Sb. (Kodeks cywilny Republiki Czeskiej) oraz ustawy nr 159/1999 Sb. ((Kodeks cywilny Republiki Czeskiej, ustawa o niektórych warunkach prowadzenia działalności i niektórych czynnościach w obrębie ruchu turystycznego) – obie w obowiązującej wersji. Umowa turystyczna zostaje zawarta między Biurem Podróży (organizator wyjazdu) i klientem w formie pisemnej lub ustnej, zawiera specyfikację wycieczki, prawa i obowiązki stron umowy oraz w stosownych przypadkach, inne ustalenia umowne. Przed zawarciem umowy o wycieczkę klient zapoznaje się z formularzem z informacjami o wycieczce. Jeżeli umowa jest zawarta on-line lub ustnie, Biuro Podróży przekaże klientowi potwierdzenie o wycieczce. Oferta wyjazdów na stronie internetowej Biura Podróży jest zaproszeniem do składania ofert i zamówienie uważa się za propozycję zawarcia umowy. Umowa może być zawarta bezpośrednio w Biurze Podróży lub za pośrednictwem przedstawiciela handlowego (prowizyjnego sprzedawcy, innego Biura Podróży czy agencji turystycznej), który działa w ramach umowy sprzedaży lub pełnomocnictwa. W przypadku, gdy wyjazd ma ustanowioną minimalną liczbę osób, ta informacja jest zawsze podana przy odpowiednim obiekcie noclegowym, ewent. przy rodzaju wyjazdu.

Biuro Podróży informuje klientów, że inne fakty dotyczące wycieczek oraz prawa i obowiązki uczestników umowy turystycznej są określone w Ogólnych warunkach sprzedaży wycieczek Biura Podróży FISCHER, a.s., który jest właścicielem marki handlowej i znaku towarowego NEV-DAMA. Warunki są dostępne na stronie internetowej https://www.nev-dama.pl. Ogólne warunki sprzedaży wycieczek są nieodłączną częścią Umowy turystycznej.

Klientem jest osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę turystyczną z Biurem Podróży lub osoba, na rzecz której umowa została zawarta, lub osoba, na którą umowa została przeniesiona.

Ubezpieczenie klientów

Ubezpeczenie turystyczne jest wliczone w cenę wycieczki. Więcej informacji i dodatkowe opcje ubezpieczenia można znaleźć na https://www.nev-dama.pl/wazne-informacje/ubezpieczenie-turystyczne.

Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na podstawie ustawy nr 159/1999 Sb.

Biuro podróży FISCHER, a.s. jest ubezpieczone na wypadek upadłości oraz w zakresie i na warunkach przewidzianych przez ustawę nr 159/1999 Sb w obowiązującej wersji. Stopień pokrycia, warunki uprawniające klienta do ubezpieczenia w przypadku upadłości i specyfikacje ubezpieczyciela są podane na stronie internetowej https://www.nev-dama.pl/wazne-informacje/1 w sekcji Ważne informacje.

Więcej informacji

Informacje i cennik

Z uwagi na to, że informacje internetowe są przygotowane przed początkiem Państwa urlopu, w międzyczasie może dojść do lokalnych zmian warunków w wyniku np. remontów, przebudowy lub innej adaptacji przestrzeni. Z tego względu fotografie zamieszczone na naszych stronach mogą się w niektórych przypadkach nieznacznie różnić od stanu faktycznego. Wszystkie informacje o usługach, cenach i warunkach podróży zawarte na stronie internetowej lub cenniku Nev-Dama odpowiadają sytuacji znanej w chwili ich przygotowywania, a Biuro Podróży FISCHER, a. s. jako właściciel znaku towarowego Nev-Dama zastrzega sobie prawo do ich zmiany. Wskazanie hoteli w regionach pobytu w katalogu i na stronie internetowej ma charakter tylko informacyjny.

Podziękowanie

W tym miejscu chcemy podziękować firmom i osobom, które pracowały nad przygotowaniem stron internetowych i katalogu online oraz nad dostarczeniem wszystkich potrzebnych informacji, które w nim zostały wykorzystane. Mamy tu na myśli przede wszystkim firmy Cormar, Sitour Italia, Dolomiti Superski, APT Livigno, Mottolino, 3 Zinnen Dolomites, Foto Benini, Foto Pino Veclani oraz lokalne biura turystyczne i firmy zarządzające w poszczególnych ośrodkach narciarskich. Dziękujemy.

Copyright

Wszystkie materiały graficzne oraz informacje umieszczone na stronie internetowej lub w katalogu podlegają ochronie oraz zgodnie z odpowiednimi przepisami o ochronie praw autorskich a jakiekolwiek korzystanie z nich w sposób niezgodny z tymi przepisami jest możliwe wyłącznie po uzgodnieniu z Biurem Podróży lub inną osobą trzecią, której należą się takie prawa.

Informacje w katalogu i cenniku

Z uwagi na to, że katalogi* i informacje internetowe są przygotowane przed początkiem Państwa urlopu, w międzyczasie może dojść do lokalnych zmian warunków w wyniku np. remontów, przebudowy lub innej adaptacji przestrzeni. Z tego względu fotografie zamieszczone w katalogu mogą się w niektórych przypadkach nieznacznie różnić od stanu faktycznego. Wszystkie informacje o usługach, cenach i warunkach podróży zawarte w katalogu, na stronie internetowej lub cenniku Nev-Dama odpowiadają sytuacji znanej w chwili druku katalogu, a Biuro Podróży FISCHER, a. s. jako właściciel marki handlowej Nev-Dama zastrzega sobie prawo do ich zmiany. Wskazanie hoteli w regionach pobytu w katalogu i na stronie internetowej ma charakter tylko informacyjny.

*w tym sezonie dostępny tylko w czeskiej wersji językowej

Porównanie ośrodków narciarskich

Oprócz stron z opisem kraju (Włochy i Francja) przygotowaliśmy również krótkie porównanie oferowanych kurortów- ośrodków narciarskich.

nasze kryteria porównania:

- całkowita długość tras narciarskich w kilometrach

- najwyższy punkt narciarski w metrach - miejsce o najwyższej wysokości, które jest dostępne przez jeden z wyciągów narciarskich (liczba odnosi się do całkowitej długości tras narciarskich)

- nasza ocena oferty narciarskiej oraz kompleksowa ocena ośrodka

nasza ocena oferty narciarskiej oraz kompleksowa ocena ośrodka- w skali od 1 do 5 gwiazdek:

Przy ocenie oferty narciarskiej każdego ośrodka bierzemy w pod uwagę całkowitą długość tras narciarskich oraz ich połączenie narciarskie z sąsiednimi ośrodkami, ponadto bierzemy w pod uwagę szerokość tras narciarskich, stopień i częstotliwość ich przygotowywania, warunki śniegowe oraz rodzaj i wydajność infrastruktury sztucznego naśnieżania, a także różnorodność tras zjazdowych pod względem trudności, poziomu oznakowania, szerokości i bezpieczeństwa stoków. Kompleksowa ocena ośrodka charakteryzuje ogólną ofertę danego centrum; uwzględnia powyższą „naszą opinię narciarską”, infrastrukturę ośrodka, usługi w ramach karnetu narciarskiego (skipassu), popularność kurortu, lokalny standard zakwaterowania, przystępność cen, prestiż okolicy itp.

Placówki dyplomatyczne i konsularne Polski

Przedstawicielstwa dyplomatyczne we Włoszech

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Włoskiej w Rzymie:
Via P.P.Rubens, 20, 00197 ROMA, tel: +39 0636204200

Wydział Konsularny Ambasady RP w Republice Włoskiej w Rzymie:
via San Valentino, 12, 00197 ROMA, tel: +39 0636204300

Konsulat Generalny RP w Mediolanie:
via Monte Rosa 6, 20149 MILANO, tel.: +39 0248018978

Konsulat Honorowy RP w Ankonie:
Via Montebello 58/a, 60121 ANCONA, tel. +39 07155240

Konsulat Honorowy RP w Genui:
Piazza Tommaseo 4/5, 16129 GENOVA, tel: +39 0103106275

Konsulat Honorowy RP w Neapolu:
Viale Gramsci n. 12, 80122 NEAPOL, tel. +39 081660009

Konsulat Honorowy RP w Palermo:
Via de Amicis 15, 90143 PALERMO, tel. +39 0919783210

Konsulat Honorowy RP w Turynie:
Corso Galileo Galilei 40, 10126 TORINO, tel. +39 011623897

Przedstawicielstwa dyplomatyczne w Francji

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej we Francji w Paryżu:
1, rue de Talleyrand,75343 PARIS Cedex 07, tel.: +33 01 43 17 34 00

Konsulat Generalny RP w Paryżu:
5 rue de Talleyrand, 75007 PARIS, tel.: +33 1 70 39 10 00

Konsulat Generalny RP w Lille:
45 Boulevard Carnot, 59000 Lille, tel.: +33 320 144 180

Konsulat Generalny RP w Lyonie:
79, rue Crillon 69458, LYON Cedex 06, tel.:+33 1 70 39 10 00

Konsulat Generalny RP w Strasburgu:
2 rue Geiler, 67000 STRASBOURG, tel.: +33 388 372 320

×

Aby zarządzać swoimi ulubionymi ofertami, proszę się zarejestrować/zalogować

Lub możesz się zarejestrować Nie pamiętasz danych logowania?